Köpråd Specialized Rockhopper vs Giant Talon
Som rubriken lyder så behöver jag hjälp att välja mellan två olika cyklar. De jag funnit (i rätt storlek för mig och som finns på lager i skrivande stund) är Specialized Rockhopper Comp 29 2X och Giant Talon 29 2GE.
www.lannasport.se
www.lannasport.se
Jag är novis när det kommer till cyklar men jag har tänkt hitta mig en hoj att motionera lite på. Jag föredrar att cykla i skogen längs med stigar och grusvägar men jag vill också kunna ta mig ut i lite terräng utan att cykeln sätter stopp för det. Det jag satt som krav är att gaffeln fram skall vara utrustad med lockdown samt att jag vill ha 29" däck, detta då jag även kommer nyttja cykeln till och från jobbet och till affären etc.
Min budget ligger kring 8000:- och efter att jag scoutat nätet och alla möjliga olika hemsidor så är det just de två jag nämnt här ovan som jag kan finna på lager i min storlek (XL då jag är 188cm lång).
Vad tror ni, ni som kan? Är jag rätt ute eller betalar jag för mycket för vad jag får när de kommer till de två ovan nämnda hojarna?
Förslag på alternativ mottages tacksamt förutsatt att den finns i rätt storlek att köpa just nu. Det verkar vara skralt på allas lager och jag har inte råd att gå upp mer i pris.
Tack på förhand!
Johan
Specialized Rockhopper Comp 29 2X Herr 2020
Specialized Rockhopper Comp 2X är en stabil mountainbike designad för att ge dig som cyklist ett första kliv in i MTB-världen och hjälpa dig utveckla dina färdigheter längs såväl stigar som grusvägar. Den har en lätt och hållbar konstruktion som är förtroendeingivande i alla situationer. Med den...
Giant Talon 29 2 GE
Giant Talon 29 2 GE är en prisvärd och stabil hardtail som du kommer ha mycket kul med ute i spåren. Den har stabila och snabbrullande Maxxis Ikon 29-tums däck så att du kan pressa på i stigningarna och släppa loss i utförsåkningen. Den är byggd på en lätt ALUXX-aluminiumram och har den där klass...
Jag är novis när det kommer till cyklar men jag har tänkt hitta mig en hoj att motionera lite på. Jag föredrar att cykla i skogen längs med stigar och grusvägar men jag vill också kunna ta mig ut i lite terräng utan att cykeln sätter stopp för det. Det jag satt som krav är att gaffeln fram skall vara utrustad med lockdown samt att jag vill ha 29" däck, detta då jag även kommer nyttja cykeln till och från jobbet och till affären etc.
Min budget ligger kring 8000:- och efter att jag scoutat nätet och alla möjliga olika hemsidor så är det just de två jag nämnt här ovan som jag kan finna på lager i min storlek (XL då jag är 188cm lång).
Vad tror ni, ni som kan? Är jag rätt ute eller betalar jag för mycket för vad jag får när de kommer till de två ovan nämnda hojarna?
Förslag på alternativ mottages tacksamt förutsatt att den finns i rätt storlek att köpa just nu. Det verkar vara skralt på allas lager och jag har inte råd att gå upp mer i pris.
Tack på förhand!
Johan