Fox 36 mudguard

radarminnet

Aktiv medlem
Fox 36 mudguard
Är det någon som har testat Fox original mudguard till 36/38? Tycker den ser schysst ut, men har inte hittat den på någon butik i Sverige. Någon som har erfarenhet av denna? Eller tips på annan mudguard som passar bra till en 2021 Fox 36?

Fox 36 mudguard
Edit, de är syncros skärm jag testat. den där såg bättre ut!

Jag har testat på en 36a, du kan få köpa den om du vill. Jag tycker den skyddade mycket sämre än "vanliga" skärmar. fick mycket mer damm på wipers pga. att den inte går ner på sidorna likt en klassisk stripeskärm

Fox 36 mudguard
Edit, de är syncros skärm jag testat. den där såg bättre ut!

Jag har testat på en 36a, du kan få köpa den om du vill. Jag tycker den skyddade mycket sämre än "vanliga" skärmar. fick mycket mer damm på wipers pga. att den inte går ner på sidorna likt en klassisk stripeskärm
Ja, jag har sett Syncros skärm, den ser inte ut att skydda innerbenen och wipers särskilt bra...

Fox 36 mudguard
Fox 36 mudguard
Framförallt är det ju muttrar nere på ytterbenen också på nya gaffeln, som också används för att fästa skärmen. Vet heller inte om bultmönstret i bygeln (Vad heter det ens på svenska? Bågen?) är samma.
På RRP så räcker ”båge”fästet långt sitter väldigt stadigt. Den har också 2 gummikuddar som vilar mot benen och skyddar supera och innerben.

Fox 36 mudguard
I väntan på en flådig originalstänka, som verkar nära nog omöjlig att få tag på just nu, funkar det med en sån här, för 29 spänn på Decathlon ?
51F6AA6C-F70E-446C-874E-9513A0DD3ABE.jpeg

Fox 36 mudguard
Fox 36 mudguard
Fox 36 mudguard
Ja den där beställde jag från Bikester och fick på någon dag. 36/38an tänkte jag mig först men den är slut hos alla större butiker i eu verkar det som. Kanske köper en som reserv nästa år.
Jag körde ändå med en Syncros för Fox 40 på min 36a och det gick skapligt, till den gick av.
Nu måste det funka, den är ju styvare än något annat sprättskydd jag sett!

Tillbaka
Topp