Konvertera till Boost m Centerlock.

Besv

Aktiv medlem
Har ett hjulset med Centerlock för skivorna som jag gärna skulle kunna få till att passa i boost ram.
Är 142 mm nu.

Har hittat ex detta som i rubriken tydligt säger Centerlock men i beskrivningen vara säger 6 håls skivor..så lite oklart vad som gäller.

Någon som gjort detta och vad köpte ni isåfall?

Har hittat ngt på Aliexpress: https://m.nl.aliexpress.com/item/4000263680968.html

Senast ändrad:
Har ett hjulset med Centerlock för skivorna som jag gärna skulle kunna få till att passa i boost ram.
Är 142 mm nu.

Har hittat ex detta som i rubriken tydligt säger Centerlock men i beskrivningen vara säger 6 håls skivor..så lite oklart vad som gäller.

Kör med den du länkade från bike24 på ett bakhjul, funkar fint, du använder just en 6-bultsskiva ihop med adaptern istället för en CL.
Lite fippligt med distanserna sen på vardera sida av axeln men gör jobbet... den lösningen vill väl egentligen att man kör icke boostvev.

Klart enklare än att disha om ett nav med 6-bultsfäste men har gjort det med på ett annat bakhjul och då stämmer ju kedjelinjen lite bättre om man nu har en boostvev.

Senast ändrad:
Kom på att jag tog bilder så ser ut såhär...
1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

De små röda ringarna -hålls de bara på plats av thruaxeln?
Så är det tyvärr, jag satte en tunn krympslang för att de ska hållas kvar till man fått dit allt.

Inget stort problem i garaget men i skogen lär man ju inte vilja tappa bort de i riset :rolleyes:

På 6-bult kör jag denna och flyttar istället fälgen 3mm till vänster, betydligt trevligare att få 6mm extra ring att sitta fast på vänstra sidan än en fjuttliten på vardera sida ovan.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp