Små skruvar osv som ev kan behövas till cykeln?

scott730plus

Aktiv medlem
Om man är på jakt efter en liten skruv till cykeln.. Exempelvis en som jag nu behöver till låsning en för vajern på bakdämparen. Det är en jätteliten typ torx skulle jag tro.

Vart går ni och köper nya skruvar när ni tappat bort sånt? Lät ju inte behövas orginal från Scott så jag tänker att det finns nåt bättre ställe?

Köpte en mängd olika M4-5-6 rf skruv i olika längd och skallar från Metallbiten.se
Om du bor i Sthlm handla direkt över disk hos Sieverts.

Hur gör jag för att veta vilken storlek jag behöver då? Hehe om en skruv lossnar å man inte har nån att jämföra med.. Hur går man tillväga då?

IMG_20201215_172915.jpg

Det är skruven som suttit fast där.. Räcker en stoppskruv eller behövs en skruv med huvud?

Om det är något som skall sitta i det som ser ut som ett hål strax ovan för det röda bandet ( är det en justerratt?) bör det väl vara en stoppskruv eftersom klackarna hindrar en skruv med skalle?
En liten droppe gänglåsning på skruven skadar nog inte heller.
Nån som är kunnig på mtb har kanske en bättre lösning.

Tips:
Jag har hittat www.kullagret.com och det är vakna personer bakom hemsidan som svarar på mejl och är behjälpliga. Frakt 29kr. För den superhändige finns det säkert bra grejjer till framgaffelservice att plocka ihop, tätningar och O-ringar. Kul om någon kunnig kan tipsa mer om det.
Jag köpte iaf M3 skruv där till pedalerna. Tyvärr hade de inte exakt den längd jag sökte M3x10 som jag behövde men provade då 8mm som blev bättre än orginallängden. (här är länk till M3 sortimentet, just den var svår att hitta https://www.kullagret.com/category/metrisk-insex-din-912-12-9 )

Det är den där svarta grejjen som hänger neranför röda justerratten. Den ska skruvas fast i det lilla hålet hålet ovanför röda justerratten hehe.

Det är den där svarta grejjen som hänger neranför röda justerratten. Den ska skruvas fast i det lilla hålet hålet ovanför röda justerratten hehe.

Borde ju vilken skruv som helst med skalle klara av. I rätt längd och dimension. M4 gissningsvis. Säkert bra om skruven är rostfri.

Tillbaka
Topp