MTB-cyklar hopplöst slutsålt?

Saablar

Medlem
Halloj!

Då jag återfunnit mitt cykelintresse efter några års träda funderar jag på en ny 29" hardtail. Har kollat på de större svenska onlinebutikerna, bike-discount och Canyon.com men det är väldigt slutsålt överallt och långa leveranstider. Canyon kan inte leverera förrän mars-april på samtliga modeller. Storlek M-L och prisklass 15-20 pistoler.

Pandemin som ställer till det?

Mvh

Typ så. “Alla” ska ha en cykel nu när Corona utesluter många andra nöjen, samtidigt som Corona (killgissning här) fortfarande ställer till med problem i tillverkarledet med personalbrist etc, det är många komponenttillverkare vars produkter skall sammanstråla i en komplett cykel.

pandemin är boven i kombo med fler vill cykla problemet för tillverkare är att dom står me ramar men inga komponenter shimano ligger över 1,5 år back i produktion pga nedstängda fabriker sram hade i dec sålt ca 37% över sin beräkning i komponenter under 2020 så även där börjar komponenter tryta därav finns de inga cyklar att sälja scott sålde slut på sina redan byggda 2021 redan i okt trek spez canyon strax där på cube e väl de få som fortfarande kan leverera några få modeller 2021

på vissa ställen kanske. Så behöver kanske kolla runt mer än innan. scsstockholm har Chisel i lager t.ex.

Cykelkraft verkar ha en del hojjar i lager. Scott, Superior, Merida, Rock Machine samt några Trek. Köpte tjejens Superior där förra året och de hade helt ok leverans!

Kommer vara brist på cyklar under hela 2021 enligt de varumärken jag har talat med. Med det sagt så finns det allt cyklar i butikerna (i varje fall här i Gbg) men man kanske inte får exakt det man vill ha. Var för övrigt ganska nyligen på Cykelkraft i Jönköping och där fanns det flera miljoner cyklar.

Å här finns 69 stycken i lite olika storlekar och priser...

Tillbaka
Topp