Farsports/Wheelsfar

Farsports/Wheelsfar
Hej! Har länge kikat på nya hjul, och insett att om jag ska få det jag ha, och till hyfsad peng får jag vända mig till Farsports. Är det någon som handlat där nyligen och har erfarenhet om vad tull/moms blir? Priset för hjulen landar kring 850 euro. Har nämligen hört så olika gällande tull, och reglerna uppdateras ju allteftersom.

Farsports/Wheelsfar
Låter dom min erfarenhet av att handla från Kina :D Tar några mail fram och tillbaka för att få infon. Det är massa personer bakom "Sandy", så rätt vad det är så kommer någon som kan engelska ;)

Farsports/Wheelsfar
Funderar också på att beställa ett par hjul från Farsports.
Om jag tolkar det rätt så tillkommer där inga kostnader om man väljer frakt alternativet Duty prepaid.
Någon som beställt nyligen och kan bekräfta?

Farsports/Wheelsfar
Toppen, tack.
Det blir nog en beställning.
Hade tänkt slå till på ett par Fender 50mm Dt swiss 240.
Hur ska man tänka kring bredd?
Finns 26mm eller 27/28mm.

Lite kluven kring om man ska köra 24h/24h ekrar eller 24h/28h?
Brass nippels eller alu?

Farsports/Wheelsfar
Jag beställde i torsdags ett "gravel" hjulset till min racer, som jag tolkar deras specifikation bör dom väga in på 1430g vilket känns bra i förhållande till priset, bredden och höjden.
RD230 naven
58mm höga
30mm breda
25mm hookless

Farsports/Wheelsfar
tänk på att vissa bredder är hookless vs hooked
Tack, jo det har jag koll på. Vill ha hooked men alla andra val gör en lite förvirrad och rädd att man väljer fel.
Tänker 26mm och köra 25mm eller 28mm däck.
24h/28h ekrar för extra stabilitet, väger runt 76kg men borde ju inte göra så stor skillnad med 4 ekrar mer så det kan vara värt de extra grammen.
Brass nippels då hjulen är relativt lätta ändå och att alu håller sämre.

Farsports/Wheelsfar
Tack, jo det har jag koll på. Vill ha hooked men alla andra val gör en lite förvirrad och rädd att man väljer fel.
Tänker 26mm och köra 25mm eller 28mm däck.
24h/28h ekrar för extra stabilitet, väger runt 76kg men borde ju inte göra så stor skillnad med 4 ekrar mer så det kan vara värt de extra grammen.
Brass nippels då hjulen är relativt lätta ändå och att alu håller sämre.
Ett tips är att maila dom, jag fick svar inom en timme på alla mina frågor/funderingar.

Farsports/Wheelsfar
Toppen, tack.
Det blir nog en beställning.
Hade tänkt slå till på ett par Fender 50mm Dt swiss 240.
Hur ska man tänka kring bredd?
Finns 26mm eller 27/28mm.

Lite kluven kring om man ska köra 24h/24h ekrar eller 24h/28h?
Brass nippels eller alu?
Saxat från Veloteks hemsida:

"Iband vill kunder att vi ska bygga med aluminiumnipplar. Det gör hjulen några gram lättare men man bör känna till att det tyvärr kan skapa problem i framtiden. De har en tendens att korridera så att man inte kan rikta hjulet, de kan även spricka med tiden. Vi kan väl helt enkelt säga att vi förmodligen kommer att vägra att bygga med aluminiumnipplar. Vi rekommenderar mässingsnipplar, gärna DT ProLoc som har en typ av Loctite beläggning."

Tillbaka
Topp