Nya regler på G.

Nya regler på G.
UCI har också kommit med en regel mot nedskräpning som på etapplopp vid första och andra förseelsen ger tidstillägg och tredje gången diskvalicifiering av den tävlande. Om jag kommer ihåg rätt så är det direkt diskning på endagslopp.
Men det är väl åt h-e fel med dessa regler! Det är ju UCI som beslutat om dem och då är de ju per automatik på happy åt fanders... Eller hur? ?
Det låter som en utmärkt regel, men den har ju ingenting med själva cyklingen att göra. Sen vore man bra dum om man antog att ALLT som någon eller några gör är av ondo för att de har massa dumheter för sig.

Ditt inlägg är en så kallad halmdocka, genom att du antyder att det finns åsikter här som ingen uttryckt, som du sen vänder dig emot istället för det som faktiskt skrivits.

Nya regler på G.
Ähh, nej. Det är bara att du läser igenom inläggen så hittar du mycket som skrivs som beskriver UCI som den store djävulen bara för att man har regler. Eller kommer med nya.

Nya regler på G.
Ähh, nej. Det är bara att du läser igenom inläggen så hittar du mycket som skrivs som beskriver UCI som den store djävulen bara för att man har regler. Eller kommer med nya.
Kanske du som har lässvårigheter i så fall eller så är det som det sägs ovan att du gör en halmgubbe, ingen har sagt påstått att UCI Styrelsen är djävular för att de har regler i sin sport eller att de tillför nya utan att de hittar på sjuka regler helt i onödan och är rent av larvigt. Om jag förstår så får man inte ens hålla i styren hur man vill ens. Haha... sicket flum.

Själv brukar jag vila armarna just så när jag e ute å långcyklar å vill vila...

Nya regler på G.
Tävlingar handlar om att göra det på lika villkor, det finns ingen anledning att "förbättra" något. Det är en tävling med regler och hur reglerna ser ut är inte så kinkigt så länge de är enkla att kontrollera och rättvisa. Sporten blir inte bättre om man sänker minsta vikten och absolut inte om man tillåter liggcyklar eftersom det senare helt skulle förändra dynamiken i tävlingen.

Att gnälla över regelbegränsningar tyder på att man missat hela principen bakom idrott.

Men gnäll på att man inte får göra en lättare kula, mera aerodynamiska spjut, ha fler spelare på planen samtidigt i fotboll, ha fri cylindervolym i F1, ha lavett vid skytte, elcykel vid tempolopp och fri doping innan ni får gråtattacker över att UCI försöker stävja de värsta avarterna i hur man framför en cykel tävlingsmässigt.
Nä, det är du som missförstått vad idrott är. Idrott är att göra utmanande saker kroppsligt, men även med intellektuella inslag. Idrott kan ske helt utan regler. https://sv.wikipedia.org/wiki/Idrott
Dessutom var Froomes specialare snarast ett exempel på hur man medelst snillrikedom kan få fördelar medan man fortfarande cyklar på samma villkor som alla andra. Sådant bör uppmuntras om något.

F1 är ett bra exempel på hur man gjort det ointressant genom idiotregler. Det vore förmodligen betydligt mer intressant om man sänkte slagvolymen på motorerna och sen tillät i stort sett vad som helst i övrigt, under förutsättning att alla kör på samma bränsle. Om det gick ut på att alla ska köra på exakt samma villkor så kunde man lika gärna tävla i EPA-traktor istället. Halva grejen är ju att det går fort som satan och det påverkas av vilken teknik man använder.

Det UCI gör är att förbjuda både intellektuella och materiella fördelar. Det är inte idrott, bara idioti.

Senast ändrad:
Nya regler på G.
Och idrott kan utföras med regler (för att ge rättvisa förutsättningar till alla deltagare). F1 har väl också visat att det också kan bli ointressant när ett team har en större budget än de andra. Att tekniken utvecklas när det är fritt fram är kul men det kan ju balla ur också.

Nya regler på G.
Och idrott kan utföras med regler (för att ge rättvisa förutsättningar till alla deltagare). F1 har väl också visat att det också kan bli ointressant när ett team har en större budget än de andra. Att tekniken utvecklas när det är fritt fram är kul men det kan ju balla ur också.
Givetvis. Man kan säkert hitta ett lagom mellanting. Det tycker i alla fall jag att UCI inte gör.

Nya regler på G.
Märker att folk här e lite "knepiga", de tar upp samma argument om och om och om igen(läs tråden ffs), dvs det som rör det materiella i andra sporter som motosport... men e ju inte det det handlar om jue. Det handlar om vad sport-utövaren får å får inte göra i/på sitt fordon.

Tänk om det bestämdes att bilförarna inte fick använda bromsen med vänsterfoten eller att de inte fick sitta i den vinkel de vill/tycker är skönast, eller inte fick dricka si å så mycket vatten de önskade... Eller som jag tog upp tidigare att mc förare inte fick ha sin egen körstil som att dra ner armbågen i asfalten, dingla med benet vid inbromsning innan kurva, lägga upp bakhjulet innan inbromsning/kurva...

Ni UCI slickare får ta till med andra argument än det som rör materialet de tävlar på... Å nu får man inte lägga upp överarmarna på styret ens. haha, hoppas det dära e fejknöws annars e det sånt hån att jag inte kan ta de som försvarar detta på allvar.

Nya regler på G.
Man kan ju nästan tro att det är nya regler på G. Utan att ha läst tråden från pärm till pärm - kommer dessa regler revolutionera lvg scenen?

Nya regler på G.
Märker att folk här e lite "knepiga", de tar upp samma argument om och om och om igen

....Eller som jag tog upp tidigare att mc förare inte fick ha sin egen körstil

Jodåsåatt...

Ni som är så upprörda på uci, har ni stort intresse för sporten, sitter ni o tittar på massa landsvägslopp o kommer sen till slutsatserna ni redogör för här? Eller ni tävlar själv på landsväg?

Nya regler på G.
När ska UCI sätta krav på hur smalt styret får vara? Eller har ni redan tjatat om det, orkade inte läsa hela tråden.

Nya regler på G.
Jag hävdar att det är en ganska duktig cirkuskonst att sitta på vevlagret och trampa oavsett om du har ett topprör eller ej.
Som liten pojk fick man trä benet genom ramen när man skulle cykla på farsans cykel. Det var inte lätt. Men det gick inte fort så det vore en fin regel för att minska den farligt höga farten i cykel.

Nya regler på G.
Som liten pojk fick man trä benet genom ramen när man skulle cykla på farsans cykel. Det var inte lätt. Men det gick inte fort så det vore en fin regel för att minska den farligt höga farten i cykel.
Jag misstänker att det är en mer fartsänkande att sitta på vevlagret. Men om någon kan göra det vore det kul att se en video på hur det går till. Bör vara en rejäl anatomisk utmaning att sitta där och trampa.

Tillbaka
Topp