Malmös matcyklar startar krog och cykelbutik

Snuten

Aktiv medlem
Tyvärr betalvägg, men:

Ett gäng cykelentusiaster/hipsters(?) skall öppna 040 vintage Bikes i samarbete med en restaurang som heter Pedallers Kitchen.

Klart man kan ironisera och skoja kring alla dessa hipsters och deras koncept, men som fd Augustenborgsbo, tycker jag att det är käckt att det finns annat än pizza, falafel och knark att köpa på det gudsförgätna Augustenborgstorget.

Lycka till! Hoppas det håller i mer än ett år åtminstone.

Blir nog finfint det där. Micke Lindhe är kul att följa på Instagram om man gillar retrobyggen och trackhojar.

Allvarligt talat. Skall göra ett återbesök på Augusten i sommar. Bodde där i nästan 10 av mina mera avgörande år. Vet inte riktigt om jag trivdes där när jag tänker tillbaka, men jag kommer nog aldrig att glömma tiden där.

Tyvärr betalvägg, men:

Ett gäng cykelentusiaster/hipsters(?) skall öppna 040 vintage Bikes i samarbete med en restaurang som heter Pedallers Kitchen.

Klart man kan ironisera och skoja kring alla dessa hipsters och deras koncept, men som fd Augustenborgsbo, tycker jag att det är käckt att det finns annat än pizza, falafel och knark att köpa på det gudsförgätna Augustenborgstorget.

Lycka till! Hoppas det håller i mer än ett år åtminstone.
Det tackar vi för även om det blev litta knasigt. Två 50+ gubbar bör väl inte tituleras “Hipsters” direkt? Den termen passar varken på ålder eller inriktning för Peter och mig(Micke). Och gänget torde vara Matcyklarna, inte vi. ?

Annars tackar jag och instämmer, Augustenborg är ett shysst område och polisen har redan gjort ett bra jobb att rensa så ni är välkomna att droppa in. Jag har dock för mig att Hipsters kör billiga “skräpracers” om vi ska generalisera... dom finns inte här! ???

Det tackar vi för även om det blev litta knasigt. Två 50+ gubbar bör väl inte tituleras “Hipsters” direkt? Den termen passar varken på ålder eller inriktning för Peter och mig(Micke). Och gänget torde vara Matcyklarna, inte vi. ?

Annars tackar jag och instämmer, Augustenborg är ett shysst område och polisen har redan gjort ett bra jobb att rensa så ni är välkomna att droppa in. Jag har dock för mig att Hipsters kör billiga “skräpracers” om vi ska generalisera... dom finns inte här! ???

He he. Toppluvor och gamla risiga cyklar, är man inte hipster då? Nä kanske inte...
Hursomhelst, lycka till. Det var ett par tre cykelbutiker av det lite mera ordinära slaget som passerade i revy under min tid på Augustenborg. Hoppas verkligen att ni hittar rätt. Det behövs lite kulturell gentrifiering. Egentligen är ju området ganska mysigt. Det ligger ju tom en cykelklubb ett par stenkast från torget!

Kul! Jag bor tyvärr lite för långt ifrån för att det ska bli ett vardagsställe för mig, men nog kommer man ta sig förbi någon gång. ?

Tillbaka
Topp