Visa era Crescent Retro 601!

Lokförare

Aktiv medlem
Hej!

Kom över en Crescent Retro 601 härförleden, som jag iordningsställt från mer eller mindre vrakskick. Vad som slog mig efter köpet, är att det knappt finns något som helst att hitta om denna trevliga modell på nätet, varken bilder eller övrig information. Som jag förstår det fanns Crescent Retro 601 till salu i två olika kulörer (orange och röd) under åren 2011 till 2013, men som sagt finns det inte mycket mer info att tillgå. Det såldes kanske inte så många?

Jag har sedan köpet bytt styre till ett Humpert Bullhorn (satt ett supersmalt rakstyre på vid köpet) samt bytte jag ut den skamfilade bruna originalsadeln till en TEC Solus TT. Utöver detta avlägsnade jag de hårt patinerade Shimano-bromsarna till Campagnolo Centaur. Nya däck och slangar från Michelin samt rediga 70-talstillbehör i form av REG dryckeshållare och Silca Impero-pump.

Funderar att fortsätta på det vita temat och byta ut de till skicket tråkiga Rigida-fälgarna till något fräscht i vitt.

Som sagt, posta gärna bilder av era Crescent Retro 601 - vore kul att se vad som finns!

IMG_7144.JPG
IMG_7145.JPG
IMG_7155.JPG
IMG_7174.JPG
IMG_7180.JPG

Tjenixen,
Bättre sent än aldrig. Men här kommer en bild på min röda som jag köpte i Skåne för ca 13-14 års sen. Bara ändrat sadeln och bandet på styret till svart men har tänkt att byta ut det igen..

Snygg hoj!
Visste inte ens att Crescent har sålt en sån modell.
Det måste ha varit på den tiden när fixie var högsta mode?

Tillbaka
Topp