Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu tycker jag nog du var lite för kategorisk. Man måste inte ”gå in för livsstilen” bara för att man har en oväxlad cykel. Visst, ska man cykla en del backigt så kanske det går bort för de flesta, men ska du mer rulla lugnt med familjen kan det vara riktigt bra.Om du vill köra fixed/singlespeed får du säga adjö till ordet "jobbigt", det tillhör ej längre din vobakulär. Det är väl som Raw Vegans, du kan säkert finna tillfredställelse där, men begränsningen kommer absolut inte att göra ditt liv mindre jobbigt. En "all-in" approach in i livsstilen är nog nödvändig för att hålla ut. Det finns inga tunga uppförsbackar där jag tänkt "hmm, fan va smutt det hade varit att slippa trycka med tummen nu och få in en lämplig växel när jag kan stå upp och trampa tills det knakar i kedjan, tour-de-freaking-France-style". Men jag har en singlespeed i mitt stall. Jag gillar den, speciellt för att rulla omkring i kvarteret, hoppa nån trottoar, åka till posten. Om jag tar den på en tremila-runda kommer jag att hata mig själv och mitt liv. Trots det kommer ofta tankar på en tracklocross, eller en fixie för att bomba till jobbet med...man får försöka balansera den där fina sinnesbilden av enkelheten, det puristiska, med realiteten av minispyan i munnen efter att tagit en uppförslöpa med cadence: 13.
Så förstå vad det är du köper. Har du redan en växlad cykel är det bara att fara ut på högsta växeln ochi strunta i att växla och se hur det känns. Har du ingen cykel är ju en billig singlespeed naturligtvis ett insteg i en kul hobby, men för att göra det i längden måste du bli en fit fanatiker. Köp ingen fixed gear, där är din Risk/Reward ratio för hög
Har själv kollat lite på den Elops. När du får den får du gärna säga hur breda däck du lyckas få på utan att det tar i ramen ?Blev visst lite missförstånd här. Tanken med ss var som glidarhoj. Jag har en mtb som jag cyklar i skogen med. :) så en skön och snygg singlespeed var jag ute efter.
Jag slog till på en elops från decathlon och kompletterat med brun sadel, handtag och däck. Just för att gå lite mer åt kapitolhållet (då den är jäkligt snygg tycker jag)
Var inne på blackheathen också, just petrol/red men kändes inte helt hundra.
Tack för alla tipsen! :)
Ser fram emot en recension sen!!Absolut!
25-37 står det i beskrivningen. Har beställt ett par 37, så hoppas det ska gå bra. ?
Nope, inte än.. Hoppas och tror att den kommer i veckan. Var lite saker som tog tid så fick makulera dessa från ordern.Hur har det gått med din nya cykel @ejda ? Hunnit få den än?
Okej! Väntar tålmodigt på att få veta ?Nope, inte än.. Hoppas och tror att den kommer i veckan. Var lite saker som tog tid så fick makulera dessa från ordern.
Absolut! Däcken har jag redan fått.. Och sadel, och handtag.. Så nu är det bara den lilla detaljen med cykel.. ?Okej! Väntar tålmodigt på att få veta ?
Nu!Okej! Väntar tålmodigt på att få veta ?
Slammo...det där ser riktigt tajt ut, är det bara bilden eller är det typ bara en millimeter kvar till ramen? Om du kör i lera lär det stocka upp, men det är väl kanske inte primära användningsområdet...men kan du hoppa en trottoarkant utan att det tar i då däcket deformeras?Nu!
Däcken gick att få på, men det är inte mycket plats kvar. (hoppas bilderna funkar)
Tight är det, men lite mer än en mm iaf. Har bara känt på den ett par gånger än så länge, men verkar funka fint. Kommer nog gå ner en storlek i drev där bak också så blir lite mer utrymme.. Mycket moddning i framtiden blir det nog. En sak i taget. Mycket nöjd än så länge. ?Slammo...det där ser riktigt tajt ut, är det bara bilden eller är det typ bara en millimeter kvar till ramen? Om du kör i lera lär det stocka upp, men det är väl kanske inte primära användningsområdet...men kan du hoppa en trottoarkant utan att det tar i då däcket deformeras?
Men grattis till cykeln, nu är det bara börja modda, ser flera icke systemrelevanta delar som kan ryka... ;)
Hedersplatsen! :) den är himla snygg alltså!Nu har man fått lära sig lite. Och köpa delar. Även fel delar... Äntligen är Kapitolen redo för en tur så fort solen skiner. Och gubben kan - med sin trasiga rygg - sitta lagom upprätt. Har bara plan asfalt och eftersom man är 60 så blir det lugn cykling. Hoppas utväxlingen passar och att sadeln inte är en punk rocker. Här kommer en bild. Det var nån som sa i soffan i ett tidigare inlägg?
Ejda, jag är 175 och kan precis stå över ramen. Om man står på tå gör det inte ont?. Men man kan ju hoppa av biken eller luta den om man behöver stanna. Gillar kombon silvergrå och bruntHedersplatsen! :) den är himla snygg alltså!
Är nästan decimeter kortare så det var en himla tur att jag inte köpte den, hade varit alldeles för stor. Men ja, färgkombon är himla snygg.. Kommer nog byta ut mina svarta detaljer på cykeln allteftersom spnkommer nog bli nöjdare och nöjdare.. :)Ejda, jag är 175 och kan precis stå över ramen. Om man står på tå gör det inte ont?. Men man kan ju hoppa av biken eller luta den om man behöver stanna. Gillar kombon silvergrå och brunt
Vilken storlek tog du? Hur är känslan på cykeln?Är nästan decimeter kortare så det var en himla tur att jag inte köpte den, hade varit alldeles för stor. Men ja, färgkombon är himla snygg.. Kommer nog byta ut mina svarta detaljer på cykeln allteftersom spnkommer nog bli nöjdare och nöjdare.. :)
Den där ser ju riktigt clean ut, blir ännu bättre om du skulle ta en något längre bromswire till bakre bromsen, ser lite knappt ut, men om det inte stör vid fullt utslag på styret så är det ju bara en mindre kosmetisk grej. Vad blir nästa modd? Pedaler i silver kanske? Kolla in MKS pedaler, ser rätt retro ut, tillverkade i Japan med otroligt bra snurr i lagren...vet dock inte om man får tag på dem i Sverige. Grattis till en cool hoj, hoppas du får många fina turer med den!Nu har man fått lära sig lite. Och köpa delar. Även fel delar... Äntligen är Kapitolen redo för en tur så fort solen skiner. Och gubben kan - med sin trasiga rygg - sitta lagom upprätt. Har bara plan asfalt och eftersom man är 60 så blir det lugn cykling. Hoppas utväxlingen passar och att sadeln inte är en punk rocker. Här kommer en bild. Det var nån som sa i soffan i ett tidigare inlägg?
Jag tog small. Mätte och kom fram till att jag inte orkade riskera en för stor cykel utan hellre en mindre. Jag tycker om den, det lilla jag har testat.. Lätt, tyst och smidig. Sen har jag inget att jämföra med innan direkt.. Hyfsat ny i cykelvärlden. :)Vilken storlek tog du? Hur är känslan på cykeln?
Jag var bara tvungen att bryta av med lite mässing på styret och oj vilken härlig klang denna har. Tänkte först en diskret knog oi men lite blingbling måste man ha. Och ja, vajern ser lite tajt ut men bromsen funkar. För säkerhets skull har jag redan köpt ett paket med vajrar för de som hör till är väldigt kapade.Vilken storlek tog du? Hur är känslan på cykeln?
Då vill jag passa på att hälsa dig välkommen! Hoppas du blir kvar med oss ett bra tag ;)Jag tog small. Mätte och kom fram till att jag inte orkade riskera en för stor cykel utan hellre en mindre. Jag tycker om den, det lilla jag har testat.. Lätt, tyst och smidig. Sen har jag inget att jämföra med innan direkt.. Hyfsat ny i cykelvärlden. :)
Tack! :)Då vill jag passa på att hälsa dig välkommen! Hoppas du blir kvar med oss ett bra tag ;)