BH racer eller Columbus pinta?

KaroColli

Medlem
Jag ska köpa en beg landsvägsracer och varit o testkört en BH racer och ikväll en Columbus Pinta. Båda begagnade och i gott skick. Columbus något dyrare. Jag har ingen bil längre o behöver göra en snabb affär. Båda är använda av tjej i min längd.
Tips på vilken köpa?

Columbus pinta har tillverkats under flertalet åt. BH vet jag inget om. För att kunna göra någon bedömning behövs info om tillverkningsår, allmänt skick, har delar bytts ut osv. Är cykeln 20 eller 5 år har viss betydelse.

Columbus pinta har tillverkats under flertalet åt. BH vet jag inget om. För att kunna göra någon bedömning behövs info om tillverkningsår, allmänt skick, har delar bytts ut osv. Är cykeln 20 eller 5 år har viss betydelse.
Detta förstår jag. Min fråga är om de teoretiskt är lika gamla o i samma skick: vilken är bäst? Annars blir det för komplicerat i tråden. Jag tror att Columbusen är lite nyare o gått färre mil.

Detta förstår jag. Min fråga är om de teoretiskt är lika gamla o i samma skick: vilken är bäst? Annars blir det för komplicerat i tråden. Jag tror att Columbusen är lite nyare o gått färre mil.

Behövs mer info. Men är det samma komponentserie på dem (exvis 11-delat Shimano 105) så köp den som du gillar bäst... :) Tror att du kommer att bli nöjd vilken du än väljer.

Tillbaka
Topp