Hitta en bra resturerare (malmö skåne)

The_Owl

Aktiv medlem
Hej alla glada :) jag skriver en rad här för att se om det finns lite hjälp att få i mitt sökande efter en bra resturerare runt malmö skpne området.
Jag har nämligen kommit över en Vintage Raleigh chopper från runt 1973 som skulle skrotas vilket jag inte kunde acceptera så efter lite förhandling så fick jag med mig den hem. Cykeln är sliten i färg och behöver få sig en rejäl genomgång i det trampshus nav Styrstång m.m. Samt ny lackering Min fråga är om nån här känner till nån resturerare som kan ta sig an projektet mvh /Daniel
IMG_20210416_120710.jpg

Jag känner inte till någon, (finns det ens andra än hobbyister?) men får jag fråga vad du har för budget? Om det nu finns en fackman så lär det ta åtskilliga timmar, 20? 40? 100? Räknat på en vettig timtaxa blir det rätt mycket.

Ska du inte göra det själv? Plocka ner går lätt, ta bort färg är lätt, putsa blank metall är lätt, lackering kan du lämna in. Det sista mekaniska kan en cykelmek hjälpa dig med. Tillfredställelsen är svårmätt.

Jag känner inte till någon, (finns det ens andra än hobbyister?) men får jag fråga vad du har för budget? Om det nu finns en fackman så lär det ta åtskilliga timmar, 20? 40? 100? Räknat på en vettig timtaxa blir det rätt mycket.

Ska du inte göra det själv? Plocka ner går lätt, ta bort färg är lätt, putsa blank metall är lätt, lackering kan du lämna in. Det sista mekaniska kan en cykelmek hjälpa dig med. Tillfredställelsen är svårmätt.
Jo visst kan jag säkert göra de själv men har just nu för lite tid pga mycket annat som kommer före. Men ja får jag inte tag på nått jag tycker låter vettigt så får jag köra på själv.

Hade plockat ner den i beståndsdelar och tagit bort rosten i någon form av rostlösning. Faktiskt inte jättejobbigt att göra själv. Sadeln kanske är den som är svårast och som kanske kostar om man tar den till en sadelmakare.

Jag hade gjort minsta möjliga: låtit rost mm vara och bara överhalat hjul-, styr- och vevlager. Den patinan kan du inte köpa för pengar.

Viktigast är som alltid
1. En utförlig byggtråd och
2. Likaledes utförliga ride reports.

Grymmaste cykeln på länge här på H-A-P-P-Y !!!

Jag hade gjort minsta möjliga: låtit rost mm vara och bara överhalat hjul-, styr- och vevlager. Den patinan kan du inte köpa för pengar.

Viktigast är som alltid
1. En utförlig byggtråd och
2. Likaledes utförliga ride reports.

Grymmaste cykeln på länge här på H-A-P-P-Y !!!
Sant kanske bara ska gå igenom och spara patinan.
Tack :) detta är min favorit av dem cyklarna jag har ?:D

Tillbaka
Topp