Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur är de i storlekarna jämfört med exempelvis Rapha Classic?Tørm är fortfarande ett hett tips.
Lite stora tycker jag. Iofs viss mån beroende på material med mindre fjong i, men ändå, knappt en halv storlek större känns de. Jag har tre och upplever samma sak med alla.Hur är de i storlekarna jämfört med exempelvis Rapha Classic?
Lite som normala storlekar. Jag kör small i vanliga livet och mina Tørm-tröjor är också small. Jämfört med andra cykeltröjor är de, precis som Bengt-re skriver, lite större i storleken.Hur är de i storlekarna jämfört med exempelvis Rapha Classic?
+1Tørm är fortfarande ett hett tips.
Det stämmer, Postnord ville ha ca 280 kr av mig när jag beställde en tröja.Mmm, sugen på att göra ett köp. Bra priser, men de är så pass små så jag antar att man åker på moms, tull och allt.
Jag skickade ett mail och frågade hur de hanterar moms och avgifter. Har inga problem att betala den svenska momsen, men vill inte betala den brittiska.Mmm, sugen på att göra ett köp. Bra priser, men de är så pass små så jag antar att man åker på moms, tull och allt.
Berätta gärna när du får svar.Jag skickade ett mail och frågade hur de hanterar moms och avgifter. Har inga problem att betala den svenska momsen, men vill inte betala den brittiska.
Will do!Berätta gärna när du får svar.
De är liiite tighta bara. :OJag gillar KBCK's.
Modell svarta sopsäckar alltså!?+1
Värt att notera är att 2021 års modeller har större (djupare) bakfickor än tidigare, så även de flesta moderna telefoner bör få plats.
De gör precis som de ska, räknar bort den brittiska momsen och så tillkommer svensk moms och eventuella importavgifter vid införseln till Sverige.Berätta gärna när du får svar.
Tørms egna info-sida om försäljning till EU:De gör precis som de ska, räknar bort den brittiska momsen och så tillkommer svensk moms och eventuella importavgifter vid införseln till Sverige.
Jag har två Tørm-tröjor och två kepsar som ankommit Sverige för nån vecka sen. Har betalt införselmoms och hanteringsavgift och sitter nu bara och väntar på att Postnord ska leverera.Tørms egna info-sida om försäljning till EU:
"Purchasing items from Torm to be sent to the Eu"
![]()
Torm.cc
A deliberately small British company making the best quality merino SportWool cycling jerseys and base layers we can, not the most we can. It's just me and Alwww.torm.cc
Grymt! Är inne på reflective också. Återkom gärna när du fått den.Beställde en Torm reflective jersey igår - blev en M, 179cm 75-76kg
Nädu, försök inte, här pratar vi bara om stilrena tröjor ;-) .Jag tar gärna mot tips på cykeltröjor med lite festlig, ironisk eller udda design. Kör för tillfället runt i antingen en Kraftwerk-tröja (Tour de France) eller Happymtb Vättern runt sub 8 2013 och det börjar väl bli dags att uppdatera sig lite...
Cycology har tröjor med udda design...Jag tar gärna mot tips på cykeltröjor med lite festlig, ironisk eller udda design. Kör för tillfället runt i antingen en Kraftwerk-tröja (Tour de France) eller Happymtb Vättern runt sub 8 2013 och det börjar väl bli dags att uppdatera sig lite...
Ytterligare en fråga om jersey...
Finns det någon "casual" cykel tröja? Typ en vanlig piquet-tröja med ryggfickor? Lämplig för flanörcykling till glasskiosken.
Vet inte. Jag har sytt på nätfickor på en eller båda sidorna på några mtb-tröjor, erfarenheten är att på lösa(-ish) tröjor så kan man inte lägga särskilt tunga saker, knappt en mobil ens, på bara ena sidan av en sån, för då hänger den snett och drar tydligt på ena sidan. (Men en mobil på ena sidan och en eller två gels på andra funkar.)Ytterligare en fråga om jersey...
Finns det någon "casual" cykel tröja? Typ en vanlig piquet-tröja med ryggfickor? Lämplig för flanörcykling till glasskiosken.
Cycology har tröjor med udda design...
Och en och annan stilren och eller snygg insprängd i kaoset.
www.cycologygear.eu
Precis, T17 reflective. Man får plats med en liten plånbok och nycklar typ. Mest öppningen som begränsar, själva fickan är rätt stor. Tror inte en modern mobiltelefon går in.Peth: T17 reflective på bilden antar jag? Hur stor är framfickan?
Sigr har med en ryggficka svart eller vitYtterligare en fråga om jersey...
Hur löste Törm att skicka till SE? Åkte du på dubbel moms plus några avgifter eller drog dom av UK VAT?175 lång 67-68 kg och kör mina Tørm-tröjor i strl small. Deras T17 light är inte alltför varm. Återstår att se om T17 reflective är i samma härad. Har precis varit och hämtat ut ett par tröjor och ett par kepsar.
Visa bilaga 498279
Betalade priset exkl UK VAT, fick sedan betala införselmoms samt hanteringsavgift till Postnord.Hur löste Törm att skicka till SE? Åkte du på dubbel moms plus några avgifter eller drog dom av UK VAT?
All info finns här:Hur löste Törm att skicka till SE? Åkte du på dubbel moms plus några avgifter eller drog dom av UK VAT?
Danke!All info finns här:
![]()
Torm.cc
A deliberately small British company making the best quality merino SportWool cycling jerseys and base layers we can, not the most we can. It's just me and Alwww.torm.cc
Behöver man verkligen ryggfickor när man cyklar till glasskiosken?Ytterligare en fråga om jersey...
Behöver man verkligen ryggfickor när man cyklar till glasskiosken?
Bättre med benfickor på shorts för det ändamålet.
Jag har iofs en Raphatischa med ryggficka, men stoppar aldrig något i den fickan.
Ja, äntligen kom den. Fick den först i förrgår. Den skickades från Torm dagen efter beställning så jag misstänker att det är tullhanteringen som tagit tid. 220kr tog PostNord (145kr moms och 75kr deklarationsavgift). Så det är nog smart att beställa flera artiklar samtidigt med tanke på deklarationsavgiften.@Håkan1 har det hunnit komma nån tröja?