Woodknocker
Aktiv medlem
Visa din misär!
Vad skönt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gött!Uppdatering:
Tack vara LBS är allt åtgärdat.
Mot nya äventyr!
@marr, jag kan lova att det är en algoritm du försöker prata med. Allt tyder på att den styrs av s.k. maskininlärning!Jag kastar ett ben till dig, så kan vi gå vidare sen. Googla lite på gängat styrlager och quillstammar. Trevlig kväll.
Muc-off har ett medel för att lösa upp tubelesskladd.Skulle tubelesskonvertera bakhjulet och tidigare ägare av hojen har försökt innan men gett upp och stoppat i slang istället.
Kanske hade funkat bättre om hen hade tejpat först..
Nån som har något bra förslag hur man städar upp detta?
Visa bilaga 496921
muc-off.com
Tack för tipset! Ska se om jag få tag på lite sånt!Muc-off har ett medel för att lösa upp tubelesskladd.
Har använt det själv och det är rejält kladdigt och jävligt men det funkar :)![]()
Glue & Sealant Remover - 200ml
This non-aggressive proprietary formula helps remove rim tape glue, sealant or tubular glue residue from inside rims (and many other surfaces) prior to applying Muc-Off Tubeless Rim Tape. Safe to use on most metal, plastic and carbon fibre surfaces.muc-off.com
Gasket remowerSkulle tubelesskonvertera bakhjulet och tidigare ägare av hojen har försökt innan men gett upp och stoppat i slang istället.
Kanske hade funkat bättre om hen hade tejpat först..
Nån som har något bra förslag hur man städar upp detta?
Visa bilaga 496921
Min nya sadel är super bekväm och lätt, rekommenderar!
När växeln går av istället för växelörat. Godset ser tveksamt ut i NX skräpet men det går väl knappast reklamera? Växeln har gått ~10 mil och troligen var det en pinne som var boven i dramat.
Det där är ingen misär, det är en ursäkt att uppgradera?När växeln går av istället för växelörat. Godset ser tveksamt ut i NX skräpet men det går väl knappast reklamera? Växeln har gått ~10 mil och troligen var det en pinne som var boven i dramat.
=Ont....Visa bilaga 497029
Otb och närkontakt med berg.
Precis så där fick jag på Gotland för många år sedan. Väntade ett par timmar på att det skulle sluta blöda. Sedan gav jag upp och åkte till sjukan och fick det ihopsytt. Knäet stelnade rejält och jag hade tämligen svårt att ta mig in i tältet de kommande nätterna.Visa bilaga 497029
Otb och närkontakt med berg.
Det slutade inte blöda för mig heller men på sjukan sa de att de inte syr knän. Nu två dagar senare så har det slutat blöda men går upp så fort jag böjer knäet. Rejält svullet nu också.Precis så där fick jag på Gotland för många år sedan. Väntade ett par timmar på att det skulle sluta blöda. Sedan gav jag upp och åkte till sjukan och fick det ihopsytt. Knäet stelnade rejält och jag hade tämligen svårt att ta mig in i tältet de kommande nätterna.
Det slutade inte blöda för mig heller men på sjukan sa de att de inte syr knän. Nu två dagar senare så har det slutat blöda men går upp så fort jag böjer knäet. Rejält svullet nu också.
Ajdå det låter inte heller kul. Tack för tipset om steri-strips. Det är nog för sent för mig också men skall testa i varje fall. Synd att läkarna inte informerar om sånt. Jag var på vårdcentralen i dag och de sa inget om det. Däremot körde läkaren ned en tops i hålet och snurrade runt. Gjorde skitont.Jag hade en liknande hål in min underben när jag upptäckte att Shimano XT Trail pedal och Five Ten Hellcat var en jättedåligt kombo. Realiserade efter två dagar att den inte läckade. Då var det för sent och nu har jag en permanent "hål" i benet. Min fru sade då att jag kunde hade sätt ihop sidorna med Steri-Strips (från 3M), då hade det läck direkt och bra. Det har funkat med en annan skada.
Ajdå det låter inte heller kul. Tack för tipset om steri-strips. Det är nog för sent för mig också men skall testa i varje fall. Synd att läkarna inte informerar om sånt. Jag var på vårdcentralen i dag och de sa inget om det. Däremot körde läkaren ned en tops i hålet och snurrade runt. Gjorde skitont.
Det där är ingen misär, det är en ursäkt att uppgradera?
Ja nu snackar vi misär, det håller jag med om.Yes, någon gång i September finns det kanske delar i lager.
Hur gick det till?
Antar att du använda hjälm. Otäckt att man blir medvetenlos med hjälm med den hastigheten.
Det förvånar mig inte alls, stora krafter som tas upp enbart av huvudet, en gås är tung och i detta fallet dog den själv av kraften.Antar att du använda hjälm. Otäckt att man blir medvetenlos med hjälm med den hastigheten.
Yes hjälm som nu skrot. Mobilen hade jag i bakfickan. En kollega kom strax efter mig. Han ringde min fru tog sen kort på gåsen. Mobilen la ha som storleks referens
Det förvånar mig inte alls, stora krafter som tas upp enbart av huvudet, en gås är tung och i detta fallet dog den själv av kraften.
Jag hoppas det känns bättre snart. Hjärnskakning är inte kul.
Vi vet dock inte om det var kollisionen med gåsen eller med gatan som gav största effekt på huvudet.
Nej. Jag minns tyvärr bara dom 500 första meterna av turen. Detta hände vid 3,9 km. Läskigt att det är en lucka. Så detta är andrahands uppgifter.
Otb sen låg man där ibland sten och bråte, vart 3 stygn på det.Hur gick det till?
Fy fan krya jag dödade 3 tjäder honor ser ut som flygande bollar med ägg i 140 blås. En tog axeln en knät å en hojen de var ca 10 stycken totalt. Sån sjuk tur vobblade inte äns till fast jag låg i enl kurva. Var dock rätt säker på att det skulle skita sig...Jaha dags för mig att hamna här.
Min story är rätt speciell.
Cyklade hem. Vid en sjö är det massa gåsar. Dom
Som såg allt sa att gäss (ganska nära mig) började flyga. Tydligen mot mig. En klippte mig i bröstet enligt strava hade jag 32-33 km/h Jag föll helt handlös. Blev medvetslös. Ambulans hämtade mig. En gås låg död i närheten. Knäckte nyckelbenet på 3! Ställen.
Ingen mera cykling i sommar.