Dum jävla fråga om dropperpost

maer

Medlem
Hej Happy people!

Jag kraschade lite häromdagen och insåg efter kraschen att min sadelstolpe var vriden ca 45 grader.

Trots kontroll av dropper och dragit år diverse skruvar så går det att vrida på stolpen men tar stop vid 45 grader och det går bara att vrida medurs. Det är inte själva sadelstolpen som rör sig utan inner stolpen på droppern så att säga.

Det är en Bontrager Line Dropper.

Är det normalt att den ska vrida sig så eller bör jag göra något för att fixa detta?

Tack på förhand!

Nej det låter inte normalt. Jag vet inte hur den stolpen ser ut, men normalt sett har man styrpinnar som hindrar rörelse i sidled, och jag antar att något hänt med dessa.

1625647316877.png

Hej Happy people!

Jag kraschade lite häromdagen och insåg efter kraschen att min sadelstolpe var vriden ca 45 grader.

Trots kontroll av dropper och dragit år diverse skruvar så går det att vrida på stolpen men tar stop vid 45 grader och det går bara att vrida medurs. Det är inte själva sadelstolpen som rör sig utan inner stolpen på droppern så att säga.

Det är en Bontrager Line Dropper.

Är det normalt att den ska vrida sig så eller bör jag göra något för att fixa detta?

Tack på förhand!
Gissar på att stolpen glappar en del nu efter också?
Blev osf så på min orbea dropper efter liknande händelse. Beställde ny dropper eftersom det kändes som att den vridningen gav droppern en del stryk..

Kostar fan att krascha en massa ??

Gissar på att stolpen glappar en del nu efter också?
Blev osf så på min orbea dropper efter liknande händelse. Beställde ny dropper eftersom det kändes som att den vridningen gav droppern en del stryk..

Kostar fan att krascha en massa ??
Inget glapp faktiskt in stolpen men kanske får serva skiten eller kanske roligare att köpa en ny ?

Haha stor igenkänningsfaktor där ?
Kan detta vara en legitim anledning till att gå på stort och uppgradera till Rockshox Reverb AXS? ?
Slänger även på en GX AXS också ?

De senaste årens Line-stolpar har två plaststyrningar på innerbenet som löper i ytterröret.

Det du beskriver känns rätt bekant efter en krasch med en sådan, borde kunna lösas med ett par nya sådana styrningar, kostar runt 90:- för ett par.

Tillbaka
Topp