Åre var fantastiskt bra, jag tycker inte att tejpningen var dålig per se. Jag körde fel på 1000m för att jag stirrade ner framför hjulet och inte hade tränat på sträckan, så det är mitt egna fel... Jag kraschade ut i tejpen där easy rider-övergången är, men det är för att jag gick på min vanliga line och att jag inte var rutinerad nog att lyfta blicken. Tejpen fanns ju där och var tydlig.
Överlag annars så tycker jag att årets Åretävling var den bästa tävlingen jag kört sedan mitt första race 2016 i ESS. Bara missat ett par tävlingar sedan dess. Det är så en endurotävling ska vara!
Järvsö var också riktigt bra. Enda kritiken jag har är all bikepush, jag tycker att en cykeltävling ska gå att cykla. Visst, 50-100m push om det är riktigt brant är la okej. Men halva berget? Nja.. då var Åre mycket bättre där man faktiskt kunde cykla alla transporter också. Vill jag vandra så lämnar jag cykeln hemma.
Men som sagt, riktigt jäkla bra tävlingar! Ribban har höjts och jag är glad att se att svensk endurocykling håller världsklass.
Keep it up!