Hur lång tid är normal återhämtning efter Vätternrundan?

Don't worry! Be happy! Gissningsvis tar inte din cykel riktigt vara på din förmåga, i det att du sitter litet lågt, har bred sadel, "mjuka" däck och få växlar.
Ok, nu vet jag inte om du var ironisk eller om du ätit taggtråd till middag. Min cykel har genomgått en bikefit, utrustad med bra sadel, rätt pumpade däck och många växlar (tack och lov så jag kunde ha jättelåg växel uppför…)… Så jag kan inte skylla på cykeln! ☺️

Hur tänker du inför nästa års lopp, du har väl inte blivit avskräckt hoppas jag? ?

Min cykel har genomgått en bikefit, utrustad med bra sadel, rätt pumpade däck och många växlar (tack och lov så jag kunde ha jättelåg växel uppför…)… Så jag kan inte skylla på cykeln! ☺️
Har du någon idé varför du fick problem med knäna efter bara 8 mil? Ett problem du märkt av tidigare?

Voltaren går inte att köpa receptfritt längre.
Medan jag sparade den här bilden kom jag på att du kanske tänker på tabletterna.

Skärmbild (24)_LI.jpg

Har du någon idé varför du fick problem med knäna efter bara 8 mil? Ett problem du märkt av tidigare?
Jag ramlade på en löprunda en vecka innan platt fall där jag tog emot med händer, knä och höft men fick inte ont så trodde såklart inget var skadat. Ultraljudet igår visade dock på en skada som antagligen uppstod då vilket skulle förklara varför det gjorde så ont!

Medan jag sparade den här bilden kom jag på att du kanske tänker på tabletterna.

Visa bilaga 512083

Diklofenak bör man nog undvika i görligaste mån, inte bara pga kända biverkningar utan också av omtanke om miljön. Substansen laker ut i vattendrag. Sen är det ju intressant att läsa kommentaren om gamar i kommentarsfältet:

Jag ramlade på en löprunda en vecka innan platt fall där jag tog emot med händer, knä och höft men fick inte ont så trodde såklart inget var skadat. Ultraljudet igår visade dock på en skada som antagligen uppstod då vilket skulle förklara varför det gjorde så ont!
Löpning är farligt, det ska man akta sig för. Bättre att cykla :-)

Ok, nu vet jag inte om du var ironisk eller om du ätit taggtråd till middag. Min cykel har genomgått en bikefit, utrustad med bra sadel, rätt pumpade däck och många växlar (tack och lov så jag kunde ha jättelåg växel uppför…)… Så jag kan inte skylla på cykeln! ☺️
Taggtråd, nä, men kanske cykelkedja. - Tror fortfarande inte cykeln och du är sammanlänkade - som en cykelkedja - på rätt sätt. Men jag är nog bara envis.

Tillbaka
Topp