Pfaff
Aktiv medlem
Detta med cykelbyxor...
Ja, getter kan avge en rätt stram odör.Stolen goat.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, getter kan avge en rätt stram odör.Stolen goat.
Ja, så är det, men det här är de bästa byxorna i min åsikt, kört assos, etxeondes värstingar, santini och de andra vanliga, ingen kommer i närheten av: https://stolengoat.com/product/stolen-goat-mens-epic-bib-shorts/Ja, getter kan avge en rätt stram odör.
Undra hur Stålmannen skulle ikläda sig ett par cykelbyxor? Spandex innanför eller utanpå?Äntligen ett vettigt inlägg. Cykelbyxor först och sen va fanken som helst utanpå om man vill!
Och hur tvättar han dem? Hans kläder tål ju en hel del. 100 grader borde ju inte vara ett problem, men hans bakteriekultur kanske har superkrafter också?Undra hur Stålmannen skulle ikläda sig ett par cykelbyxor? Spandex innanför eller utanpå?
Och hur tvättar han dem? Hans kläder tål ju en hel del. 100 grader borde ju inte vara ett problem, men hans bakteriekultur kanske har superkrafter också?
Jag har ett tag haft ett och samma par cykelbyxor. De är ganska tunna i dynan (och den är rätt smal dessutom) vilket gör att jag ändå har rätt ont i rumpan efter ett långpass. Däremot funkar de utmärkt att löpa med (har haft de på aim challenge där man ändå löper en hel del med och utan cykel.
I veckan nu så köpte jag ett par nya. De är sköna när jag sitter på cykeln. Men typ olidliga att gå eller springa med. De åker rakt in i rumpan på mig. Dynan känns delad så att mittendelen går rakt upp i rumpan, medan dynorna täcker skinkorna (hoppas ni förstår!). Min flickvän undrade om jag aldrig haft stringtrosor på mig och förstod inte problemet när jag försökte förklara :D Dessutom är de svåra att springa med då vadderingen liksom är mellan benen vilket gör att man måste vara rätt bredbent.
Nu till min fråga. Ska det vara så? Är det vanligt? Ska ett par bra vadderade cykelbrallor bara vara sköna att just cykla i?
Jag har alltså bara haft dessa två par cykelbyxor på mig i hela mitt liv, så jag vet inte vad som är rätt!
Men va kôstere da? ??30 grader och Assostvättmedel. + vanligt tvättmedel. Getebra!
Kostar? Man måste tvätta med stil.Men va kôstere da? ??
Det är mycket möjligt! Aldrig haft Assos-nivå, men föredrar iaf mina Aeron framför betydligt dyrare Sportful, t.ex.De är okej, hyfsat prisvärda som bibs för att slita på i det dgliga. Går inte att jämföra med ett par Assos t.ex. Jag har två olika Dhb, Aeron Ultra och någon annan "Aero" modell samt flera par Assos.
Dhb duger för kortare turer men går inte att jämföra med Assos som är i en annan liga vad gäller komfort, material osv.
Är ju även väldigt olika hur känslig man är, en del kan säkert cykla några timmar i vad som helst, andra måste ha någon speciell byxa/padding.Det är mycket möjligt! Aldrig haft Assos-nivå, men föredrar iaf mina Aeron framför betydligt dyrare Sportful, t.ex.
Ett riktigt långpass för mig är väl en tre, max fyra timmar eller så, vilket antagligen förklarar varför jag klarar mig bra med vad jag har. Å andra sidan är det väl ändå en ganska liten minoritet cyklister som har för vana köra hela dagen lång.
assos haar liksomm fått ta rollen av de assiga, det med rätta, alla posha märken ska exponeras.I den här tråden verkar Assos få ta hela smällen och representera alla premium cykelbyxor. I verkligheten är det väl fler tillverkare som spelar i samma liga.
Har en långärmad jersey av märket Sportful, billigt skit men ack så funktionellt. Den värmer och är självlysande, är den åtsittande? Knappast, men vill jag ha åtsittande går jag på dhB. WiggleÄr ju även väldigt olika hur känslig man är, en del kan säkert cykla några timmar i vad som helst, andra måste ha någon speciell byxa/padding.
Sportful? Tror den första cykeltröjan jag köpte var det märket, rea hos min LBS. Är nog sämsta passformen av alla jag har, Lidl inkluderat. Fick för mig det var budgetmärke, men som du skriver så är det lite dyrare?
Sportful är allt annat än ett budgetmärke, sen har de en instegskollektion men även relativt dyra plagg.
Är nog mer en fråga om att skaffa sig hennes underrede genom att cykla överdrivet många mil om dagen.Det argumentet hade funkat om alla delat hennes underrede. Vi är tyvärr alla skapta olika, vad lätt det hade varit annars.
Yup. Både deras Bodyfit Pro och Fiandre är bra skit men knappast billigt, även om det så klart finns ännu dyrare alternativ. Kan inte säga jag är missnöjd med nånting jag har från dem, inkl bibsen. Mer positivt överraskad av Aeron.Sportful är allt annat än ett budgetmärke, sen har de en instegskollektion men även relativt dyra plagg.
Det kostar som det luktar. 1L räcker ett halvår ca.Men va kôstere da? ??
Jävligt bra när batterierna tar slut i framlampan?Det kostar som det luktar. 1L räcker ett halvår ca.
Jag har provat annat flytande tvättmedel. Typ ICA. Går ej att jämföra.
Att picken blir självlysande på kuppen, det är bara kul extrabonus! ?
Är nog mer en fråga om att skaffa sig hennes underrede genom att cykla överdrivet många mil om dagen.
Vill man se ut som en babian eller ej?!Ska kan ha paddingen på in- eller utsidan?
![]()
Det är väl bara att köpa en Rapha/POC-hjälm om man nu har den önskanVill man se ut som en babian eller ej?!
Specificera vilken modellDet är väl bara att köpa en Rapha/POC-hjälm om man nu har den önskan
Ett nytt uttryck. Jag som trodde man var rando eller posör? Aldrig mötas de tu.Tillbaka till ämnet, har ett par Segui bibs. Vågar man visa sig i dom bland randoposörerna?
Jag har också dem, bra, meeeen lite för korta hängslen för migJa, så är det, men det här är de bästa byxorna i min åsikt, kört assos, etxeondes värstingar, santini och de andra vanliga, ingen kommer i närheten av: https://stolengoat.com/product/stolen-goat-mens-epic-bib-shorts/
Det var ju en del feltryckta kort "Pandonneur Sverige" för några veckor sen. Kanske det som åsyftades? Kände mig i alla fall väldigt stilig i mina craft bibs från realådan den turen.Ett nytt uttryck. Jag som trodde man var rando eller posör? Aldrig mötas de tu.
Specificera vilken modell
Bara haft P.O.C. handskar, det var uppriktigt pice of crap.Alltid sagt att POC står för Piece of Crap, och det verkar ju stämma.
Stämmer säkert, ville testa med något "billigt" först för att utvärdera.Deras knäskydd och byxor verkar rätt bra dock