Olmo
Aktiv medlem
Tips på kläder som funkar bra på cykel och på kontoret?
Vi kommer nu ju tillbaka till kontoret och då tänkte jag ändra min pendlarstrategi. Istället för att cykla i cykelkläder, hålla en lagom hög puls, köra omväg för att undvika trafiken, och sen byta om/ta en dusch när jag är framme på kontoret, ska jag istället cykla genom stan, ta det lungt i morgontrafiken, svettas mindre och inte byta kläder. Det blir bättre träning, mindre stress och med tanke på den korta sträckan sparar jag t.o.m. tid.
Vad finns det för kläder som funkar bra både på cykel och på kontoret? Man kan ju ha en funktionell eller merino underställ, men tröja, byxor, osv? Jag behöver någonting som är funktionell på cykel men inte ser ut som cykelkläder när man sitter på kontoret.
Jag har en mil enkel väg och rätt informell miljö på kontoret, men man vill ändå inte gå runt i cykelbyxor och cykeltröja hela dagen, men inte heller cykla i bomull skjörta och andra vanliga civila kläder...
Hur gör ni? Några tips?
Vad finns det för kläder som funkar bra både på cykel och på kontoret? Man kan ju ha en funktionell eller merino underställ, men tröja, byxor, osv? Jag behöver någonting som är funktionell på cykel men inte ser ut som cykelkläder när man sitter på kontoret.
Jag har en mil enkel väg och rätt informell miljö på kontoret, men man vill ändå inte gå runt i cykelbyxor och cykeltröja hela dagen, men inte heller cykla i bomull skjörta och andra vanliga civila kläder...
Hur gör ni? Några tips?