Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte döma för tidigt och komma med förhastade samt kränkande slutsatser! @nieves kan ju faktiskt oxå äga en röd papegoja och en likadan cykel.Va, fake news!?
Precis! Hade det varit "Visa någon godtycklig persons misär" hade det varit acceptabelt. Nu säger jag, med risk att tråden låses p.g.a. politikkoppling: Detta är inte ok!Njae, någon annans news. Men fel tråd om det inte är nieves misär.
Som hackat sönder ett precis likadant hjul på precis samma sätt? Nej, jag säger som talesättet som förekom när jag pluggade "Det regnar inte på en punkt".Inte döma för tidigt och komma med förhastade samt kränkande slutsatser! @nieves kan ju faktiskt oxå äga en röd papegoja och en likadan cykel.
Bara skämtade, men det hoppas jag att du förstod.Som hackat sönder ett precis likadant hjul på precis samma sätt? Nej, jag säger som talesättet som förekom när jag pluggade "Det regnar inte på en punkt".
Absolut. Jag har full trams-mod inkopplad!Bara skämtade, men det hoppas jag att du förstod.
Helt rätt misären tillhör inte mig på annat sätt än att vi bägge är med samma Zwift-grupp. Den var bara för bra att inte lägga upp även om sanningen kring "min" tänjdes till andra sidan jordklotet.Tror inte det faktiskt var Nieves misär i den där fågelincidenten. Om inte Nieves nu heter Vanessa och bor i Australien.
Parrot gets peckish, destroys wheel
How an eclectus parrot called Gypsy became the internet's most notorious cycling-adjacent animal.cyclingtips.com
Ryggen är värre. Men att ligga på värmedyna för att hålla ischiashelvete mindre skitdåligt är inte heller jetteskojzigt.Så, då var ryggskottet här igen. Inte så att det strålar fullt men krampen i ryggen håller mig på mattan.
Det läskiga är att det har växt till sig under dagen. Att ligga på grabbens massagekudde hjälper. Efter dubbla naproxen föresår familjen att jag ska krypa ner i morfinlådan. Kan nog bli så, annars vågar jag nog inte gå och knyta mig...
Så illa?Gav upp blir att sova på en Oxynorm
Ja, det knyter sig i bingenSå illa?
Trist... hoppas att du lyckas sova nu då. Starka grejor det där. ...Ja, det knyter sig i bingen
Så, då var ryggskottet här igen. Inte så att det strålar fullt men krampen i ryggen håller mig på mattan.
Det läskiga är att det har växt till sig under dagen. Att ligga på grabbens massagekudde hjälper. Efter dubbla naproxen föresår familjen att jag ska krypa ner i morfinlådan. Kan nog bli så, annars vågar jag nog inte gå och knyta mig...
Bara att ge sig ut i änggårdsbergen i fem grader och regn är misär nog.<pseudomisär>
Först gick mitt lampfäste på hjälmen av när jag glömde att det bygger nån decimeter på höjden och inte duckade tillräckligt. Lagades relativt smidigt med buntband, så inte misär.
Visa bilaga 525568
Sen, på slutet av turen så drog jag en eker inkl nippel vilket tydligen även resulterade i 100% punktering (och att jag la mig på sidan, dock utan skador), vilket jag antar innebär att fälgtejpen inte är på topp och att ev fälgen är fylld med Stans? Misären lindrades av att jag hade DD-casing bak så jag kunde ståcykla hem från skogen.
Visa bilaga 525569
Vissa kan tycka att detta hör hemma i Det kunde varit värre-tråden, men jag har en fäbless för denna; originalet.
(Skönt att cykla SS-HT, det finns ingenting som kan strula!)
Det nog mer för samkväm än premiumcyklingen jag/vi gav oss ut idag ja (det regnade iofs inte när vi startade, och inte så mycket under cyklingen, men marken var rejält regnsjuk).Bara att ge sig ut i änggårdsbergen i fem grader och regn är misär nog.
Jobbigt. För mig har det alltid blivit bättre av att röra på mig. I den mån det går. Men hur lätt är det när man känner att det räcker med en vindpust för att musklerna ska dra ihop sig igen? Det är ett jäkligt surt läge, helt enkelt. Men, det brukar lösa sig till slut (på nåt j*vla vis).Seg jäkel den här då.
Det bygger upp och stelnar till i ryggen framåt kvällen.
#gubbemedryggskott
En sådan TENS-maskin brukar vara duktig på att lossa muskelspänningar tycker jag.Jobbigt. För mig har det alltid blivit bättre av att röra på mig. I den mån det går. Men hur lätt är det när man känner att det räcker med en vindpust för att musklerna ska dra ihop sig igen? Det är ett jäkligt surt läge, helt enkelt. Men, det brukar lösa sig till slut (på nåt j*vla vis).
Jag har aldrig testat en sån. Senaste tio åren har min rygg uppfört sig rätt bra, men för 20 år sen hade jag nog testat en sån (om de funnits eller om jag vetat om dem).En sådan TENS-maskin brukar vara duktig på att lossa muskelspänningar tycker jag.
Så man kan alltså använda en sån maskin till annat än att bygga pepparkakshus med?! ?En sådan TENS-maskin brukar vara duktig på att lossa muskelspänningar tycker jag.
Rolig men denna är roligare!Så man kan alltså använda en sån maskin till annat än att bygga pepparkakshus med?! ?
TENS har funnits ~50 år!Jag har aldrig testat en sån. Senaste tio åren har min rygg uppfört sig rätt bra, men för 20 år sen hade jag nog testat en sån (om de funnits eller om jag vetat om dem).
Nog är det troligt. :) Ingen (sjukgymnast eller lekman) berättade dock för mig att sånt fanns. Testade en kompis mammas muskelstimulator (för träningsbruk) innan mina ryggproblem dök upp. Den upplevelsen var nog i klass med att bli attackerad av en arg elektrisk rocka...TENS har funnits ~50 år!
Om det jag har lyckats googla fram stämmer har elektrisk stimulering använts i 2000 år!
"Redan år 46 e Kr beskrev den romerske läkaren Scibonius Largus hur man behandlade bl a huvudvärk och gikt med elektrisk stimulering. På denna tid användes elektriska rockor för att behandla patienterna."
Men oavsett historien bakom TENS hoppas jag att du, och andra, blir friska så snabbt som möjligt.
Liten tuva stjälper ofta stort lass. Nåt jag lärt mig (och som jag tror hjälpt mig att bli bättre) är att välja bort saker som inte är bra för ryggen (eller att göra dem på mina villkor, så att säga). Jag tror att din familj kan acceptera den tanken (att din rygg/återhämtning är viktigare än din totala närvaro vid veckans städning).Tack för omtanken.
TENS har jag testat. Det gillar jag även om sonens massagekudde känns rejälare. Den här dagen har börjat bra. Det är dock städdag här hemma?
When all else fails, turn to Scotch ?Inte mycket att visa, men blir lite bitter när man läser:
"Allt från att 3,7% till 43% upplever ischias någon gång under livet. Prognosen är generellt god och de flesta förbättras inom 2-4 veckor"
Samtidigt som man inser att man haft besvären i dryga 30 år nu..... Det är fan inte roligt. Och nä - kom inte med tips, jag har testat allt. Montörerna drog nerven fel på mig genom pirifomis och det är obotligt. Surt ändå.
#gnällgubbe
Jag har i detta, och allt annat, en underbar fru. Det gör mig illa att inte göra mitt. Idag skulle jag hänga tvätt. När jag skulle lyfta ut en tisha ur maskinen gick det åt skogen…Liten tuva stjälper ofta stort lass. Nåt jag lärt mig (och som jag tror hjälpt mig att bli bättre) är att välja bort saker som inte är bra för ryggen (eller att göra dem på mina villkor, så att säga). Jag tror att din familj kan acceptera den tanken (att din rygg/återhämtning är viktigare än din totala närvaro vid veckans städning).
Man måste se det från den sidan! Notera vad man kan och inte fundera över vad man inte kan finns inget positivt i det senare tankemönstret. Synd bara att smärta är så förbannat jobbigt över tid.....Jag har i detta, och allt annat, en underbar fru. Det gör mig illa att inte göra mitt. Idag skulle jag hänga tvätt. När jag skulle lyfta ut en tisha ur maskinen gick det åt skogen…
Jag kan iaf gå ut med hunden, köra bil och gå ut med hunden.
Ibland får man gnälla.Inte mycket att visa, men blir lite bitter när man läser:
"Allt från att 3,7% till 43% upplever ischias någon gång under livet. Prognosen är generellt god och de flesta förbättras inom 2-4 veckor"
Samtidigt som man inser att man haft besvären i dryga 30 år nu..... Det är fan inte roligt. Och nä - kom inte med tips, jag har testat allt. Montörerna drog nerven fel på mig genom pirifomis och det är obotligt. Surt ändå.
#gnällgubbe
Det är verkligen ingen rolig känsla (även om man vet att de omkring en förstår ens situation). Och om en tisha är för mycket jobb (rättare sagt rörselsen att lyfta en tisha inte funkar) så får man skippa att lyfta tishor. Ingen kul insikt, men ibland är man inte den man vill vara.Jag har i detta, och allt annat, en underbar fru. Det gör mig illa att inte göra mitt. Idag skulle jag hänga tvätt. När jag skulle lyfta ut en tisha ur maskinen gick det åt skogen…
Jag kan iaf gå ut med hunden, köra bil och gå ut med hunden.
Tack! Var lite extra uschligt här nu. Skönt att få gnälla fastän jag egentligen ogillar att gnällaIbland får man gnälla.
Vetefan om jag inte har ett tips i alla fall....Inte mycket att visa, men blir lite bitter när man läser:
#gnällgubbe
Ventilera på, bara. Har man en svacka ska man inte låtsas som att det är en dans på rosor. Man kan vara bitter ett tag men sen får man försöka vara positiv (det är ju så mycket roligare med ett halvfullt glas).Tack! Var lite extra uschligt här nu. Skönt att få gnälla fastän jag egentligen ogillar att gnälla
Tror att man inte skall tänka för mycket.Låter inte så lattjo. Hamnar även jag i ryggskott någon gång per år. Bortsett mycket cykling vet jag inte riktigt vad som driver. Tror det är mitt dåliga knä.
Visst hade du svaga gluteus också? Obalans kan ställa till det mer än man tror.Låter inte så lattjo. Hamnar även jag i ryggskott någon gång per år. Bortsett mycket cykling vet jag inte riktigt vad som driver. Tror det är mitt dåliga knä.
Jag skickar tvärtemot önskemål ett kroppstips baserat på önskan om att inte göra så.Inte mycket att visa, men blir lite bitter när man läser:
#gnällgubbe
Jo, så är det. Har gummisnoddar mot det.Visst hade du svaga gluteus också? Obalans kan ställa till det mer än man tror.