Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, frida hade ju mer avstånd bakåt förra säsongen, det är mycket tätare nu. Resten har förbättrats mer än sverige, typ."Så, Johaug har tappat och resten har blivit bättre, resten, förutom svenskorna har blivit bättre också."
?
jag tror inte heller hon vill, men du behöver inte, kan inte vara jätteliten så det skulle nog gå, om hon ville.På nåt sätt känns det inte som att Kalla är sugen på en långloppssatsning, men det är bara en känsla.
Hon får känna efter. Kanske vill hon göra som Björgen och ta ett "sabbatsår" och sen satsa på långlopp? Hon är ju inte lastgammal, även hon varit med länge.jag tror inte heller hon vill, men du behöver inte, kan inte vara jätteliten så det skulle nog gå, om hon ville.
Namn 0,9 Mål Karlsson 1 1 Johaug 2 2 Brennan 8 3 Fossesholm 10 4 Nepryaeva 4 5 Weng T.U. x 6 Andersson 5 7 Sorina 3 8 Weng H. 13 9 Haga 11 10 : Olsson 7 16 Ribom 22 24 Lindström 15 37 Kalla 12 39Olsson, Lindström och Kalla öppnar relativt sett hårt och tappar. Brennan och Fossesholm hade lite defensivare öppningar, relativt sett, men kunnat avancera. Sorina åkte med i Johaugs rygg i två varv men pallade inte alls att hålla farten när loket åkte in i mål.
Hm, det där tycker jag är för tidigt att utvärdera redan nu.Ja, frida hade ju mer avstånd bakåt förra säsongen, det är mycket tätare nu. Resten har förbättrats mer än sverige, typ.
Jag undrar om vi får se Kalla köra långlopp. Min gissning är att den dag hon lägger ner VC-tävlandet är tävlingsskidåkandet över. Och jag tror att hon max håller på en säsong till efter denna. För att det ska bli en säsong 2022/23 krävs dock att hon antingen börjar prestera på en nivå som gör att hon kommer till OS och där presterar på rimlig nivå eller att hon ändå på något sätt tror sig ha goda chanser att kvalificera sig till VM nästa år. Efter det är det sen två år till nästa stora internationella mästerskap och så länge kan jag inte se henne fortsätta.Hon får känna efter. Kanske vill hon göra som Björgen och ta ett "sabbatsår" och sen satsa på långlopp? Hon är ju inte lastgammal, även hon varit med länge.
Det är ju rätt olika i långloppen. Lopp som Birken, Reistad och Ylläs-Levi är samtliga tillräckligt kuperade för att jag inte skulle utesluta att Johaug kan köra med fästvalla och vinna. Ffa Reistad är väl i det närmaste skräddarsytt för henne.Tippar att Kalla lägger av snart, Och att Johaug misslyckas med långlopp, inga backar. Björgen är ju coolest ever, undrar om hon kan vinna vasaloppet snart ??
Håller med. Sen kan det ju finnas saker som inte kommuniceras utåt som landslagsledningen känner till och tar hänsyn till. Men det ser inte bra ut. Och Kalla har väl dessutom sällan åkt bra i Davos så jag är inte så hoppfull kring en dramatisk förbättring resultatmässigt nästa helg, givet att det blir tävlingar.Hon börjar nog ligga pyrt till nu, var ju sagt att dessa tre första tävlingar (Ruka, Lillehammer, Davos) var viktiga för henne att visa resultat på. Kan nog bli tvungen köra TdS för att kvalificera sig, vilket väl inte har brukat vara nån hit om man sen ska prestera i OS.
Men jag tror de tar med henne till OS iaf, tror inte de vågar peta henne.
Det känns verkligen så. Att hon kanske börjar se slutet på karriären. Mycket hård träning och, till skillnad från Johaug, inte de resultat hon (haft och) vill ha.Jag undrar om vi får se Kalla köra långlopp. Min gissning är att den dag hon lägger ner VC-tävlandet är tävlingsskidåkandet över.
Med tanke på resultaten i Ruka och idag så känns det beslutet rätt okontroversiellt.Kalla petad, hon får köra med Lindström, Solin och Moa Hansson i B-laget imorrn.
Ja, hänger Weng med Frida hela vägen blir det nog svårt sen, men "bollen är rund"Nu slängde Norge istället in hängexperten Weng
Ja, är de klart bästa takterna man sett från honom denna säsong.Han biter i bra, tänder till tycker jag!
Osten?Jaha, vilka blir tvåa?