Apple Watch - the tråd

• Trådstartare Trådstartare TM
  • Start datum Start datum
Apple Watch - the tråd
Är det ett mjukt skal som du trär över klockan? Inkl displayskydd?

inget över displayen förutom vanligt displayskydd.
A4B28A88-E785-4451-BC97-E619D210F413.jpeg
A4B28A88-E785-4451-BC97-E619D210F413.jpeg

Apple Watch - the tråd
Är det värt det med SIM-stöd? Vill man inte ha med mobilen ut ändå (fast i fickan eller ryggan) för att kolla kartor osv och sånt som inte funkar på klockan?

Apple Watch - the tråd
Släpar alltid på mobil och insulinpump, så tänkte att det är onödigt med 4G. Valde det dock ändå och oerhört nöjd med funktionen. Mobilen kan dö eller så glömmer du den när det händer något viktigt. En bra trygghet och funktion som jag använt många gånger.

Slutsats, tror inte man ångrar valet - avvakta isf med att aktivera funktionen som skrevs ovan.

Apple Watch - the tråd
Skulle säga att det är en minoritet av kunderna i butiken jag jobbar extra i som väljer simkortsmodellen.

För mig så var det lite av dealbreakern för att jag skulle skaffa klockan. Cyklar mkt ensam och ville ha tryggheten av att kunna ringa på hjälp om det behövdes. Tidigare har jag kört en 69kr flip-telefon från samsung. Men falldetektionen osv kändes smidigare :)

Kör det dock bara under sommarmånaderna, under vintern har jag alltid väska eller jacka där telefonen är med

Apple Watch - the tråd
Släpar alltid på mobil och insulinpump, så tänkte att det är onödigt med 4G. Valde det dock ändå och oerhört nöjd med funktionen. Mobilen kan dö eller så glömmer du den när det händer något viktigt. En bra trygghet och funktion som jag använt många gånger.

Slutsats, tror inte man ångrar valet - avvakta isf med att aktivera funktionen som skrevs ovan.
Jag släpar oxå på mobil, klicka, och tandem insulinpump, och Garmin cykeldatorn. Mycket teknik blir d!

Apple Watch - the tråd
Pulsmätning... var på elgiganten före jul och de hade en 5-6 st 7:or i displayen. Sonen och jag testade alla och hälften mätte rätt puls, hälften låg ca 10 slag lågt. Vi testade flera gånger kors och tvärs. Hur funkar puls mm för er som har Apple Watch och kollar ni nån gång mot en vanlig manuell pulsräkning?

Apple Watch - the tråd
Pulsmätning... var på elgiganten före jul och de hade en 5-6 st 7:or i displayen. Sonen och jag testade alla och hälften mätte rätt puls, hälften låg ca 10 slag lågt. Vi testade flera gånger kors och tvärs. Hur funkar puls mm för er som har Apple Watch och kollar ni nån gång mot en vanlig manuell pulsräkning?

Provade mot min garmin med pulsband (edge25) under en dag då jag skaffade min klocka. Då överrenstämde det väldigt bra iaf

Apple Watch - the tråd
Som jag förstått det utifrån de tester jag läst/sett så är realtidsmätningen inte lika bra som pulsband. Sett över en träning snittpuls, zoner etc så var det marginella skillnader.

Apple Watch - the tråd
Som jag förstått det utifrån de tester jag läst/sett så är realtidsmätningen inte lika bra som pulsband. Sett över en träning snittpuls, zoner etc så var det marginella skillnader.
Ok. Det lustiga var att de var så konsekventa. Några klockor hade rätt, några mätte lågt. Vi hade inte så mycket att göra så vi höll på ett tag (sen misstog en dam sonen för anställd så han började sälja datatillbehör och en annan kvinna ställde sig på kö... rätt underhållande :)

Apple Watch - the tråd
Hur är gps’n på 7an?
Bättre signal än 5an?

Har en 5a men är sugen på att uppgradera för jag är inte nöjd med gps’n.
Jag tycker den funkar bra, jag loggar i princip all träning med min 7:a och ibland, främst när jag cyklar grus/landsväg kör jag med en garmin 830 samtidigt och de mäter väldigt lika. Både segment och totalt. De löprundor jag gör vet jag exakt hur långa de är och den mäter lika varenda gång. I skogen använder jag numera enbart klockan.

Apple Watch - the tråd
Jag tycker den funkar bra, jag loggar i princip all träning med min 7:a och ibland, främst när jag cyklar grus/landsväg kör jag med en garmin 830 samtidigt och de mäter väldigt lika. Både segment och totalt. De löprundor jag gör vet jag exakt hur långa de är och den mäter lika varenda gång. I skogen använder jag numera enbart klockan.
Tack för infon.
Min 5a har problem med segment å ger mig skit tider så jag har tröttnat men i vill inte köpa något annat än apple då jag har allt annat apple.?

Apple Watch - the tråd
Är nöjd med min 7a som jag nu haft i 1 månad. Har stängt av Always On så behöver jag inte ladda så ofta. Workoutdoors har inte nämnts i tråden vad jag kan se, grym app där man får en OSM-karta på klockan och kan anpassa helt vilken info man ska se, vad som händer vid enkel, dubbel och trippel-touch på skärmen, hur känslig auto-paus ska vara, m.m. Kan exportera till GPX och Strava. Det enda jag saknar är Strava Beacon i realtid att skicka till kompisar.

Apple Watch - the tråd
Vad är det för batteritid i verkligheten med always on avstängt?
1,5-2 dygn med min typ av användning, som väl är lite över snittet eftersom den fortfarande är en nymodighet för mig. Jag laddade fullt igårkväll, har cyklat idag och använt kartan (men inte mobilnät) och har 65% kvar nu. Eftersom den laddar snabbt så räcker den lätt i 2 dygn om man bara stödladdar en kort stund.

Tillbaka
Topp