Premiärinlägg i tråden. Mina gamla meriter som skateare är att jag åkte några år någon gång när jag var 10-15 år. I mitt huvud är det nästan den perfekta fritidsaktiviteten - fysiskt, ganska överkomligt ekonomiskt (finns säkert en massa fina grejer att köpa, men en bräda för 1200 kr går väl att åka på?) och idag väldigt lätt att hålla på med eftersom det finns skatepark 10 minuters promenad härifrån. Dessutom var det en rolig grej att bygga funboxar (hette dom väl?) och vilken asfaltsplätt som helst går ju att åka på. Jag var kass på att åka och när de andra jag brukade åka med helt plötsligt gjorde backflips med sina snowboardar på skolresan till fjällen så fattade jag att det var dags att hoppa av..?
Mina barn är ganska små än, men min granne köpte ett gäng skateboardar på Stadium för att han behövde hjulen/däcken (vad heter det?) till något annat och fick således några brädor över som han skänkte till mig. Var inne i en skatebutik idag och tänkte köpa nya, men med kullager sprang de billigaste iväg på 700 kr... Det hade då förmodligen varit bättre att köpa en helt ny komplett bräda av bättre kvalitet, men vill ju bara att ungarna ska testa lite till att börja med.
Förstår att det finns billiga att beställa på nätet, men för en oinvigd kanske man får hem ett par stenhårda som inte blir roliga att åka på. Jag kan tänka mig att man kanske ibland byter däck innan de är nedslitna pga diverse anledningar, eller har ett gäng som inte kommer till användning eller dylikt. Finns det någon vänlig själ i Göteborgsområdet som har en uppsättning att sälja för en överkomlig summa?