Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varför har man rörligt elpris om man inte har råd?Gissar att det kanske är misär för de som dåligt har råd
Då kanske det inte är läge att skaffa hus? Eller skaffa ett billigare hus?
Jag vet inte men inte alla förutsåg utvecklingen gissar jag. Felet de gör är väl snarare att de inte har en årslön på banken.Varför har man rörligt elpris om man inte har råd?
Varför har man rörligt elpris om man inte har råd?
Det lär väl fortfarande vara billigare över tid men när det faller manna från himmelen har den fattige ingen skedGissningsvis för att det tutats i oss från alla håll under lång tid att det skulle vara billigare. Marknadsekonomerna har talat igen.
Nåja, ingen som brutit nåt på sistone?
Vi hade en inneb*ndymålvakt med det där i båda händerna. Verkar vara väldigt besvärligt. Håll efter det så gott det går. Hoppas på långsam utveckling och inte båda händerna.Det här är fan misär, vikingsjukan i höger hand. Så kan inte öppna den även om det ännu inte är full misär än. Tre fingrar påverkade hittills, stigcykling märker jag just inget än men för DH blir det knas och jag får se om jag får lägga ner det i sommar.
Ser inte så makabert ut men det slutar ju med att du inte kan ta i hand eller använda en nyckel etc. så cykla lär bli svårt. Man får en korrigerande op när vinkeln på fingrarna är ca 30-40 grader, får man sen återfall vilket verkar ganska vanligt får man inte opereras igen som jag förstår det.
Gubbsjuka är det också, drabbar oftast 50+ så den kom ju minst 10 år för tidigt..? Var ju vikingsjukan Erland J skyllde på när han tafsade på sina partikollegor, jäkla merit ?
![]()
Dupuytrens kontraktur - Vikingasjukan - HandCenter
Vanliga symptom Det uppstår hårda knölar i handflatan, vilka i början kan vara ömmande. Dessa kan utvecklas till strängar, som kan leda till svårigheter att sträcka ut ett eller flera fingrar. Man kan även få indragningar i huden. Båda händerna kan drabbas, och ibland även fötterna. Man kan få...www.handcenter.se
Ja så var det ju slant på tummen där ?Inte Erland J, det var Eskil E
En luft luft pump är fan inte dyr och spar sjukt mycket gentemot direktverkande el.
Är du lika gammal som morsan din?? ?Svårt att belåna huset när man som morsan är 76.
Halva pensionen försvann i bara elkostnader.
Hu? Banker älskar låna ut pengar till pensionärer. Risken där är ju så nära noll det går att kommaSvårt att belåna huset när man som morsan är 76.
Halva pensionen försvann i bara elkostnader.
Hu? Banker älskar låna ut pengar till pensionärer. Risken där är ju så nära noll det går att komma
Är du lika gammal som morsan din?? ?
Syftade inte på dina lånemöjligheter, läste meningen fel i ditt tidigare inlägg och försökte göra en humoristisk anmärkning, lätta på stämningen lite. ?Nä, men jag bor på annan ort och har egna lån :/
En del banker ger bolån till pensionärer, annars finns seniorlån, annars skriver du över 50 % av bostaden på kidsen som sen får ta ett lån. Finns hur många bra lösningar som helst förutom den sämsta då, att värma med direktverkade elPension räknas inte som inkomst, så det går inte.
Vi hade en inneb*ndymålvakt med det där i båda händerna. Verkar vara väldigt besvärligt. Håll efter det så gott det går. Hoppas på långsam utveckling och inte båda händerna.
Gör en insats!Ja, nu är det alldeles för lite klämd förhud och utstickande benpipor. Någon borde göra något!
Inget blod, men jag fick idag budet att jag antingen måste göra om min ulnaförkortning [1] eller delvis steloperera handleden om jag vill slippa smärtan i den? Inget av alternativen, inklusive smärtan, känns så lockande…Gör en insats!
Rädda tråden.
Du vet att jag gör vad jag kan!Gör en insats!
Rädda tråden.
Om jag fått det där istället för senaste elräkningen, så hade jag varit jätteglad. :)Bjuder på lite skoskav.
Vaknade med huvudvärk imorse. Brukar inte ha huvudvärk.
Har ont i "musklerna" och bestämde mig för att ta tempen vid lunch. Så nu är frugan på väg för att köpa pcr-test till mig.
Positivt, men visst är det ett antigen- och inte pcr-test?Jodåförfan.... Nog var testet positivt alltid?
Snabbtest. Men jag har bokat tid för "riktigt" test. På fredag ?Positivt, men visst är det ett antigen- och inte pcr-test?
TristVaknade med huvudvärk imorse. Brukar inte ha huvudvärk.
Har ont i "musklerna" och bestämde mig för att ta tempen vid lunch. Så nu är frugan på väg för att köpa pcr-test till mig.
Ovanligt med falskt positiva och med massiv samhällsspridning, symptom och positivt snabbtest låter det väl onödigt med "riktigt" test? Agera som du är smittad vilket du med 98% sannolikhet är och spar den (fortfarande?) Begränsade testkapaciteten till folk som inte vet till 98%Snabbtest. Men jag har bokat tid för "riktigt" test. På fredag ?
Men jag har ju symptom..
Helt rätt!Ovanligt med falskt positiva och med massiv samhällsspridning, symptom och positivt snabbtest låter det väl onödigt med "riktigt" test? Agera som du är smittad vilket du med 98% sannolikhet är och spar den (fortfarande?) Begränsade testkapaciteten till folk som inte vet till 98%
eller tänker jag fel?
Isolera och isolera. Happy smittar inte! ?Helt rätt!
Känner man sej sjuk,och har ett positivt snabbtest är man till 99% smittad.
Egentligen ingen ide att ta ett "riktigt" test,bekräftar ju bara det man redan konstaterat.
Bara agera som man är sjuk,stanna hemma och "isolera" sej tills man känner sej frisk igen.![]()
Samt att Antigentester kan fånga upp gamla, utläkta, infektioner. Ett negativt resultat är mer tillförlitligt.Att genomföra PCR-test efter positivt antigentest är väl för att få med det in statistiken och för smittspårning.