måste man ha fox dämpar olja

Tjena, jag tänkte serva min fox 36 grip2 factory och undrar fall man måste köpa fox olja eller fall man kan köra med något annat märke med samma viskositet.
kom gärna med förslag på bra andra oljor som funkar för er.
Jag undrar även fall man måste ha ett speciellt packnings verktyg från fox eller fall man kan trycka i packningarna på något annat sätt

Finns väl dämparolja i literförpackningar för MC i alla möjliga viskositeter som du skulle kunna använda.
Och gissningsvis till ett annat pris än Fox's.
Dämparolja skummar mindre än vanlig motorolja, därför.

Det är väl specat tefloninfused olja i dämparen på den, den bör man nog använda. I luftbenet är det mer en fråga om rätt viskositet, men med tanke på vad gaffeln kostar tycker jag nog att det är värt att använda rätt vätskor.

Tjena, jag tänkte serva min fox 36 grip2 factory och undrar fall man måste köpa fox olja eller fall man kan köra med något annat märke med samma viskositet.
kom gärna med förslag på bra andra oljor som funkar för er.
Jag undrar även fall man måste ha ett speciellt packnings verktyg från fox eller fall man kan trycka i packningarna på något annat sätt
Precis som skrivet.. Dämparbenet innehåller 5WT Teflon Infused olja för att det är samma olja i Grip cartridgen och den ska kunna både trycka ur sig likväl som att ta emot lite olja.
Vad är problemet med att strunta i tillverkarens rekomendationer på olja?

Luftbenet ska ha 20WT Gold.

Precis som skrivet.. Dämparbenet innehåller 5WT Teflon Infused olja för att det är samma olja i Grip cartridgen och den ska kunna både trycka ur sig likväl som att ta emot lite olja.
Vad är problemet med att strunta i tillverkarens rekomendationer på olja?

Luftbenet ska ha 20WT Gold.
Alla kanske inte vill köpa svindyr olja sen att man måste vända skrotet upp och ner för att få teflon kulorna att blanda sig, jo det separerar.
Och är en gaffel gjord så dåligt att den måste ha teflon för att fungera då borde dom som utvecklar gafflar på fox gå tillbaka till ritbordet och fundera vad gjordevi för fel.
Jo jag har haft en fox och var inte ens imponerad dess egenskaper.

Behöver man verktyget till packningarna eller kan man bara trycka i dom

Går också att skriva ut om du har, eller känner någon som har en 3d-skrivare:

Finns flera st man kan hitta för olika dimensioner...

Angående oljan så brukar jag ta med lämpligt kärl och köpa en liten mängd från någon vettog LBS. Tror jag fått ungefär samma literpris som att köpa en stor flaska.

Alla kanske inte vill köpa svindyr olja sen att man måste vända skrotet upp och ner för att få teflon kulorna att blanda sig, jo det separerar.
Och är en gaffel gjord så dåligt att den måste ha teflon för att fungera då borde dom som utvecklar gafflar på fox gå tillbaka till ritbordet och fundera vad gjordevi för fel.
Jo jag har haft en fox och var inte ens imponerad dess egenskaper.
Fan alltså, först köper man en svindyr olja, sen måste man vända sen upp och ner? Nä där går gränsen. Min olja står upprätt, det är de minsta man kan begära.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp