[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.

[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Manificat måste ju gå upp och köra. Ju längre han väntar, dess bättre.

Tyskland tappar lika mkt som trion på Ryssland under första km.

Inte lätt att bedöma fart på Ustiugov. Han ser ut att åka i slow motion men det går ändå i hygglig fart.

Häggström ska väl i alla fall greja fjärdeplatsen - 1.08 till Tyskland på ett varv borde inte Häggström behöva tappa.

Vi snackade om Manificats skidor. Sverige har kanonlagg.
Din kommentar om "Häggas är på hobbynivå" som svar på "Tror inte de är kassa nog." kan läsas som att "Häggas (skidor) är på hobbynivå". Problemet med genetiv-form för ord som slutar på s.

På herrsidan kommer man inte undan med för få duktiga distansåkare på samma sätt som man kan göra på damsidan. 10 km är betydligt tuffare för en sprintåkare än vad 5 km är.

Ida Dahl vann iaf en staktävling nyss 1.18 före Britta!

Snabbkollade igenom loppet. Dahl kändes som hon var i en annan division än resten. Korsgren lite sämre än väntat tycker jag. Såg rätt sammanbiten ut när hon gick i mål.

Nygaard fick nytta av sina kilon idag. Bra kört av Eklöf men spurten var lite mkt halvdant spårbytande för att han skulle ha en chans. Vokuev får nog fundera lite på taktiken.

Alltså ”Os-kväll med Almenäs” ? Hur fruktansvärt mkt reklam kan man förstöra två timmar med!? Det lilla intressanta innehåll som dom två timmarna innehåller kunde man riva av på 20 minuter utan problem. Varje reklampaus är 6 minuter!!?

Alltså ”Os-kväll med Almenäs” ? Hur fruktansvärt mkt reklam kan man förstöra två timmar med!? Det lilla intressanta innehåll som dom två timmarna innehåller kunde man riva av på 20 minuter utan problem. Varje reklampaus är 6 minuter!!?
Intervaller med sexor på cykeln med extra energipåslag p.g.a. ilskan över all reklam?

Intervaller med sexor på cykeln med extra energipåslag p.g.a. ilskan över all reklam?
Så gjorde jag faktiskt när jag köpte min första dumma trainer för några år sedan. Funka bra. Nu har ja corona så kan inte cykla på ett tag. Jag är dessutom grinig gubbe så det finns risk för allt för långa intervaller ?

Tillbaka
Topp