[Ny funktion] Videoklipp på HappyMTB

Westman

Aktiv medlem
Happymtb_video1-448x233.jpg

Idag lanserar vi vår nya videotjänst. Ladda upp dina videoklipp från din senaste Happyride, din cykelsemester eller ett besök i någon Bike Park och dela sedan enkelt med dig av dessa på forumet eller via andra kanaler.

Läs mer: http://happymtb.org/2011/07/01/video-ny-avdelning-pa-happymtb/

Till videoavdelningen: http://happymtb.org/video/

Senast ändrad:
Är det iomed detta det inte går att kolla på annat än första sidor i trådar? Jag får bara "Sidan hittades inte..." när jag trycker på en ny-post eller annat än första sidan på en tråd.

Kommer det finnas kategorier för olika smak och läggning? Jag vill tex inte råka se en svettig tysk i läderkalsonger som grymtar nåt osammanhängande på tyska.

zam skrev:
-------------------------------------------------------
> Går det att fixa så länkarna i artikeltrådarna
> faktiskt pekar på artiklarna också?

Det är medvetet så att länkarna går till framsidan. Förvånansvärt få är medvetna om att vi har en framsida och vi vill gärna styra lite trafik dit så att vi kan slippa klistra trådar på sikt. När trådarna avklistras så ändras länkarna till att peka direkt på artikeln.

Westman skrev:
>
> Det är medvetet så att länkarna går till
> framsidan. Förvånansvärt få är medvetna om
> att vi har en framsida och vi vill gärna styra
> lite trafik dit så att vi kan slippa klistra
> trådar på sikt. När trådarna avklistras så
> ändras länkarna till att peka direkt på
> artikeln.

Jag förstod att det var medvetet, jag tycker bara det är onödigt bökigt att behöva klicka på två länkar istället för en. Det gör att jag inte läser artiklar som jag inte verkligen vill. Jo, att jag är bekväm vet jag om. Artiklarna i sig är ju bra så det är lite synd.

Kan ni nyttja lite av sidoutrymmet till de 10 senaste artiklarna eller nåt så kanske fler upptäcker nya artiklar samt att det är lätt att hoppa till om man vill läsa?

Bra idé där zam! Vi håller på att kika på hur vi bättre kan lägga upp formatet och belysa artiklarna, utan att göra det för rörigt.

Inte i dagsläget, men på sikt kommer det att gå att spela upp filmerna med html5 så Iphone och Ipad kan visa filmer.

Stumpy skrev:
> Åh, nej. Nu börjar kategoriseringen smyga sig in
> på Happy bakvägen.
>
> Annasch bra!

+1
"It has begun..."

Lite OT men när vi ändå pratar om iPad;

När man läser trådlistan från en iPad så kommer rutan upp som visar lite mer från tråden om man klickar på trådnamnet. Den är sen omöjlig att få bort för att t.ex. se vad rubriken på tråden under är. Enda lösningen är att markera en annan tråd och på så sätt flytta inforutan.
Går det att göra något åt detta?

Säg till om det är oklart vad jag menar, det är knappt så jag själv förstår var jag skrev ;)

Zooltrix skrev:
> Och vi som inte kör flash (iPhone/iPad för min
> del) får inte avnjuta dessa filmer, eller?
>
> //Martin

Jag var tvungen att testa det direkt. Nu fungerar videoavdelningen i din Ipad/Iphone/Ipod och förhoppningsvis även på Android, har tyvärr ingen sådan lur så jag kan testa. (Embeddade filmer i forumet från videoavdelningen fungerar dock inte ännu.)

Senast ändrad:
JohanA skrev:
> och förhoppningsvis även på Android, har tyvärr
> ingen sådan lur så jag kan testa.

Funkar fint på min (HTC Legend/Android 2.2)

Fullskärmsläge för Youtube eller Vimeo fungerar bra på HappyMTB bara att lägga en eller en tagg runt filmen så ska det fungera.

JohanA skrev:
> Fullskärmsläge för Youtube eller Vimeo fungerar
> bra på HappyMTB bara att lägga en eller en
> tagg runt filmen så ska det fungera.

Whoot? Klickar man på fullskärmsknappen händer ju inget..?

hahaha va fan, efterblivet.. känns inte riktigt som iden med video funktionen vara att någon gammal svettig gubbe ska lägga upp videofilm på sig själv när han sitter o pillar på cykelhjälm o diverse cykeltillbehör?
vill inte veta vad han gör med andra handen..
men annars bra ide:)
borde kanske haft någon som titta igenom filmerna först, vem vet vad som kan dyka upp med tanke på vad som redan kommit upp:):):)

det handlar ju om att visa produkterna för de som är sugna och vill se grejer "på riktigt". Bara för att ni inte uppskattar de så kanske det är andra som gör det...
Dessutom ligger filmerna under "övrigt" så vill ni bara titta på åkfilmer kan ni ju dela sortera efter det också.

När jag klickar på "Relaterade videoklipp" under en film så kommer jag inte till den nya filmen utan jag hamnar högst upp på samma sida igen.

Globalistic skrev:
> det handlar ju om att visa produkterna för de som
> är sugna och vill se grejer "på riktigt". Bara
> för att ni inte uppskattar de så kanske det är
> andra som gör det...
> Dessutom ligger filmerna under "övrigt" så vill
> ni bara titta på åkfilmer kan ni ju dela sortera
> efter det också.

Klockrent. Tack! :)

Svaje skrev:
> När jag klickar på "Relaterade videoklipp" under
> en film så kommer jag inte till den nya filmen
> utan jag hamnar högst upp på samma sida igen.

Bra att du sa till. Nu ska länkarna fungera.

En film på happy är väl lika lite på riktigt som en bild hos en tillverkare eller webbshop? Eller lika mycket om man nu ska vara lite positiv.

Sedan är man ju inte tvungen att titta på alla filmer. Själv tycker jag att Bangs filmer är något märkliga och jag förstår dem inte alls, antingen så befinner han sig på en annan planet eller så är han ett geni, oklart vilket.

fredrikw skrev:
> En film på happy är väl lika lite på riktigt
> som en bild hos en tillverkare eller webbshop?
> Eller lika mycket om man nu ska vara lite
> positiv.
>
> Sedan är man ju inte tvungen att titta på alla
> filmer. Själv tycker jag att Bangs filmer är
> något märkliga och jag förstår dem inte alls,
> antingen så befinner han sig på en annan planet
> eller så är han ett geni, oklart vilket.

Han bor i Stockholm, ha överseende.

fredrikw skrev:
> Sedan är man ju inte tvungen att titta på alla
> filmer. Själv tycker jag att Bangs filmer är
> något märkliga och jag förstår dem inte alls,
> han befinner sig på en annan planet, oklart vilken.

Det hade smugit sig in ett fel i din text som jag nu har rättat till.

Stalle

Globalistic skrev:
> Laggigt att posta videos. Får bara upp en film...

Ibland tar det lite längre tid att komprimera en film det beror på hur står belastning det är på servrarna som kodar filmerna. Först kodas den vanliga versionen och sen HD versionen, så HD ikonen aktiveras ett tag efter att filmen lagts ut.

Jag försöker ladda upp video från TDF men får bara "http error" - beror det på att jag sitter på en minitel-terminal i Frankrike? Anslutning till internet i övrigt fungerar utan anmärkning om än en smula långsamt.

Två nya funktioner på videoavdelningen:

Inbäddat på dessa sidor - Här listas sajter som har embeddat filmen, det kan vara forumtrådar eller andra sajter.

Kommentarer - Nu går det att kommentera ett videoklipp direkt på videosidan. Kommentaren sparas i bakgrunden så filmen avbryts inte när du kommenterar. Vill man inte ha kommenterar på sina videoklipp kan man stänga av funktionen på varje enskilt klipp.

Exempel:

Videoklipp på HappyMTB har fått en ny spelare med html5 fallback för de som inte har flash installerat. +Gilla knapp för att visa vilka videoklipp som du uppskattar. Kommentarer är borttaget, skapa istället en forumtråd, koden för att bädda in ett videoklipp i en forumtråd hittar ni under "bädda in". Filuppladdningen av nya videoklipp är inte beroende av flash längre. Du kan ladda upp en egen miniatyrbild om de fyra som automatiskt skapas inte passar.

Vi har även skruvat upp kvaliten på videoklipp, så ny klipp som laddas upp kommer blir riktigt snygga. Kodningen av filmer har blivit snabbare så att dina videoklipp kommer snabbare vara redo att spelas upp. Som vanligt fungerar videoklipp både på datorn/mobil och surfplatten, men nu fungerar även inbäddade filmer i forumet på samma sätt.
http://happymtb.org/video/

Tillbaka
Topp