WTB

Skogling

Aktiv medlem
WTB
Har WTB Resolute på min grushoj. Fick en lite skärskada förra sommaren. Stan's kunde med möda täta.

Köpte ett nytt däck då det kändes säkrast. Nu samma sak med detta! Liten skada som Stan's n ä s t a n tätar. RESOLUTE 42mm. 650b.

Är WTB skit? ?

Jag kör ju lätt 2 säsonger mtb med Schwalbe, Maxxis eller Bontrager utan problem. WTF liksom?! Har över decilitern gucka i...

Senast ändrad:
WTB
Har du fått dem att bli täta slanglöst? Mina har liksom en del småhål i däcksidorna. Så pass att man kan känna en luftstråle. Går att få tätt men är ett jäkla jobb...
Det (mellanlilla) hålet tätade snabbt, tror jag körde Orange seal då. Har försökt hitta det efteråt men har inte lyckats. Jag har tagit av och satt på de också och så här långt funkar mina bra.

WTB
Har ett par WTB Venture som inte riktigt håller luften trots ca 1 deciliter vätska, nytejpade fälgar och voodoo-riter. Vägrar tro på handhavandefel och skyller på materialet.

WTB
Har du fått dem att bli täta slanglöst? Mina har liksom en del småhål i däcksidorna. Så pass att man kan känna en luftstråle. Går att få tätt men är ett jäkla jobb...
Har Riddler, de tätar f-n aldrig....fortsätter att småläcka i sidorna....inte impad av WTB. Liknande erfarenheter rapporteras på andra forum.

WTB
Däckssidorna ok. Det läcker luft någon annan stans. Men det är mer tåligheten. Vidare tycker jag dom är jävligt studsiga...

Vad skall jag ha då?

WTB
Jag körd wtb ranger och trail boss på i45 fälgar på mtbn. Aldrig varit med om ngt så lättpoppat. Behöver inte ens gucka för att täta (men kör det förstås ändå pga är inte dum)

WTB
Kört WTB 650b Horizon, Byway och 700 Exposure några säsonger styck, inga konstigheter, några stickpunkteringar med lite Stans dimma som har tätat och sedan bara vara att fortsätta.

WTB
Jag kan gå i god för Raddler som också är TL ready. Läser mycket strunt om dem men jag älskar dem på småsten och makadam likvärt och har ingen punka ännu peppar peppar

WTB
Har jag kört i 700, trevliga, men känns som de väger mkt i 650 och 47 mm? Specade till 590gram.
Testa Gravelking SK i 43 mm? Ska väga runt 470 gram. https://www.bikester.se/panaracer-g...xjrOT_MzkyhlI3MVWFZxmF2zDzTj_a5waAqxqEALw_wcB
Gravelking funkar såpass bra för mig att jag inte kommer testa något annat i närtid. Lätta, rullar bra. De två punkor jag fått (en på SS, en på slick) har jag märkt först i efterhand när jag tvättat cykel - de tätade båda så fort med caffelatex att jag aldrig hann märka något.

WTB
Gravelking funkar såpass bra för mig att jag inte kommer testa något annat i närtid. Lätta, rullar bra. De två punkor jag fått (en på SS, en på slick) har jag märkt först i efterhand när jag tvättat cykel - de tätade båda så fort med caffelatex att jag aldrig hann märka något.
Jag håller med. Kör 38mm slicksen på pendlaren och 650b slicksen på fruns gravel (som jag ibland snor över till min ena gravel när jag vill rulla småhjul). Bra premiumdäck som kostar budget.

WTB
Nu har jag bytt till Maxxis Rambler och kan glatt konstatera att WTB var riktiga skitdäck. På riktigt.

Studsiga, läckande och trötta jävla däck. Hur man kan tycka om WTB Resolute är för mig en gåta.

WTB
Satte nyligen ett billigt 27.5” WTB Venture Comp Road Plus Skinwall 47mm jag köpt för 125:- i fram på en gammal 26” XC-hoj som ska få prova vara mullet ett tag. Kör med slang. Måste säga att känslan är riktigt trevlig för priset! Känns tryggt, snabbt och dämpar helt ok.

Även varit nöjd med känslan och dämpningsegenskaperna på de Trail Boss och Vigilante som suttit på billiga trailcyklar jag köpt de senaste åren, dock har jag inte kört några av dem slanglöst.

Senast ändrad:
WTB
Vad har du för tryck i dom eftersom du tycker att de är studsiga? Mina 37mm Riddler brukar jag ligga på ca 2.3bar, känns väldigt bekväma med det trycket. Har fått endel småhål men inget som inte vanliga Stans inte har tätat.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp