Från hopplöst fall till lite mindre hopplöst ”gravel bygge”

Antonwestberg

Aktiv medlem
Denna cykel började sitt liv som en merida ride 90, tror jag iaf. Hittade denna slängd i en glänta och beslöt mig att lämna den till polisen, tre månader senare och nu äger jag den. Så vad gör man med en nyförvärvad ner målad ful cykel, startar en tråd på happy såklart! Tanken är väl att ”gravelifiera” denna vägcykel för att kunna pendla mellan hem och jobb/skola. Iom att man är student så är budget typ noll men blir nog något användbart av denna nån gång. Kommer bli minst sagt sporadiska uppdateringar och denna tråd är nästan mer för min egen dokumentation.

Här kommer i alla fall två bilder på ursprungs läget :)

Bilagor

• 85E6BAB8-2461-4DE1-86CA-359F755ACF3E.jpeg
    85E6BAB8-2461-4DE1-86CA-359F755ACF3E.jpeg
    886.9 KB · Besök: 275
  • 9A9531FF-3190-44C3-AB42-0232A94A30AA.jpeg
    9A9531FF-3190-44C3-AB42-0232A94A30AA.jpeg
    1.3 MB · Besök: 273
Kul! Och helt rätt. Tre av cyklarna här hemma hos oss är sådana som har varit på en sväng hos Polisen, ibland slänger/lämnar folk riktigt fina cyklar. (Sedan har det väl blivit ett par cyklar som har visat sig vara riktiga vrak också.) Men återvinning är ju rätt och bra för miljön, så lycka till!

Kan du inte ha en tråd om Porschen också ??
Hihi kul att någon såg mitt "easter egg" med den... de är min pappas (min pappa äger bilen och jag får lära han svetsa på den) som var tänkt till att bara vara en "daily", men som med mycket annat i livet så barkade de iväg och vart lite mer än tänkt. Trösklarna var i princip obefintliga och motorn har inte gått på minst 10 år, sen är inredningen rätt sliten och trött tyvärr. Så planen är väl att försöka få den besiktnings duglig just nu och sedan ta det därifrån. Han köpte den som lite av en fixerupper men nu när vi börjat att slita i den så inser man att det är rätt mkt att göra och dem där 5 tusen den kostade var kanske lite väl mkt :)
Kul! Och helt rätt. Tre av cyklarna här hemma hos oss är sådana som har varit på en sväng hos Polisen, ibland slänger/lämnar folk riktigt fina cyklar. (Sedan har det väl blivit ett par cyklar som har visat sig vara riktiga vrak också.) Men återvinning är ju rätt och bra för miljön, så lycka till!
Ajjamen kul! jo men jag tänker också att det kan duga till mig, är så tråkigt att se saker gå till spillo när de ligger ute i naturen. Vill prova på om gravel är nått för mig så tänkte att man kan lägga på en låg nivå till en början och ta det därifrån. Får väl se om det blir gravel eller gravöl sen :)

Största problemet med att gravelifiera är väl hur breda däck man får in? Lär väl vara svårt att få in något bredare än 28mm slicks på den? Men det räcker väl för pendling, och kul att kunna renovera och återbruka. Jag skulle fixat så det gick att cykla på den men lagt så lite pengar som möjligt.

Tillbaka
Topp