Oplanerat är trivsamt. Som idag när jag tog cykeln för att köpa reservdelar till min cykel med motor på. I jeans och T-shirt. Firman ligger 4 km bort i ett industriområde. Det är trivsamt att cykla runt i sådana. Så jag fortsatte för att se vad som fanns längre bort. Och ännu längre bort där jag tog mig över älven på gång/ järnvägsbron. Den var öppen när jag kom så jag fick stanna och vänta på att de skulle vrida den rätt. Det var intressant att se hur den först vreds och sedan sänktes på plats. Utan stress.
En bra sak med att cykla på avsides ställen är bilderna.
Den här är ännu bättre.
På andra sidan älven har de målat skog med djur. Fler djur på två sidor till. Inget som jag blir upphetsad av direkt, föredrar äkta vara när jag längtar bort från stan. Och hur ofta springer ett rådjur efter en björn?
Fortsatte nedströms genom ett annat industriområde och kom ut i mer vanlig bebyggelse. Varmt idag så jag började fundera på glass. Tills jag fick syn på ett Systembolag. Då gick jag in och köpte en öl. Den var rumstempererad men det spelar mindre roll. Cyklade lugnt till en park och la cykeln och mig själv på gräset och släckte törsten. Det var fint.
Råkade titta ned i flaskan först. Och fånga det på bild. Det verkar som bubblorna bildar ett mönster med budskap. Lyckades inte tolka det den här gången. Titta i era flaskor i kväll. Svaret kan dyka upp där.
Ville inte förstöra trivseln med att cykla uppför en bro och bli svettig så det blev färjan tillbaka över älven igen och sen hem genom city.
30 minuter planerad fram och tillbaka cykling blev istället ca 3 timmar oplanerad trivselcykling inklusive vätskepaus och fotostopp. Distans ej mätt. Analys av hjärtfrekvensen visade att jag låg i pulszon T hela rundan.