Racer, nu eller i vår?

Ida Ed

Medlem
Racer, nu eller i vår?
Hejsan! Jag är hundraprocent nybörjare som efter mycket fundering beslutat mig för att köpa en racer. Nu undrar jag, är jag galen om jag köper den såhär års eller bör jag vänta till våren? Lista gärna för-och nackdelar med varför jag bör köpa nu, kontra vänta till senare. Cykeln ska införskaffas för motionsträning samt minitri 2023.

Racer, nu eller i vår?
Det finns ju en del reor nu, så har du tur och hittar nåt som passar dig kan du komma billigare undan. Väntar du till våren är det säkert dyrare, men cyklarna en årsmodell nyare och kanske har det kommit nån nyhet.

Racer, nu eller i vår?
Okej, jag personligen skiter i om cykeln är den hetaste och nyaste modellen. Jag är ute efter en cykel som funkar för mig, som nybörjare bara. Så behöver inte vänta till våren för att få en nyare modell, utan tänker mer om det är idiotiskt att köpa en cykel nu när säsongen lider mot sitt slut? Vad tror du om dett? Jag kommer nämligen inte att köpa varma cykelkläder också, dvs. jag kommer inte att cykla utomhus vintertid.

Racer, nu eller i vår?
Hejsan! Jag är hundraprocent nybörjare som efter mycket fundering beslutat mig för att köpa en racer. Nu undrar jag, är jag galen om jag köper den såhär års eller bör jag vänta till våren? Lista gärna för-och nackdelar med varför jag bör köpa nu, kontra vänta till senare. Cykeln ska införskaffas för motionsträning samt minitri 2023.
Du har ju ett mål 2023 med din träning så köp nu och sätt igång och bygg upp dig. Säsongen för triatleter är året runt.

Edit: Både begagnade och nya cyklar behöver lite service men det tar din cykelhandlare hand om en gång per år. Du får så mycket mer cykel för pengarna bara om du köper av någon här i K&S.

Senast ändrad:
Racer, nu eller i vår?
Du har ju ett mål 2023 med din träning så köp nu och sätt igång och bygg upp dig. Säsongen för triatleter är året runt.