Diskreta snygga stänkskärmar?

Slowjamz

Medlem
Tja jag letar rymliga relativt diskreta stänkskärmar nu när hösten är här.
Jag rullar på en Canyon Inflite al 9.0 s (cyclocross).
Tyvärr har jag svårt för långa som täcker halva däcken, gillar inte looken.

Finns det några snygga smarta alternativ? Vad kör ni?

Blev tipsad om SKS Speedrocker

Senast ändrad:
Bara skärmarna matchar stilen och är tighta tycker jag långa är snygga. Dåligt exempel kanske. Såg en svinsnygg på forumet häromdagen men minns inte var.

FCEBCB1D-D5EC-4026-99FD-1C6C95B26A23.jpeg

Sedan sa någon väldigt klokt att man sällan tar av och på skärmar mer än Max en gång per säsong så köp ett par ordentliga med en gång. :) själv tänkte jag köpa sks bluemels efter löning.

Är det till en cykel som ska framföras med civila kläder är allt utom långa skärmar med rejäl egolapp slöseri med tid pengar och vikt.
Och kort bak utan kompislapp rent elakt om cykeln ska användas nära andra cyklister.
Tänk även på att långa skärmar med ego o kompislapp ger streetcred, korta töntskärmar bara förakt.

På bilden som Jonatan F la upp ser man tydligt att skor och underben kommer bli nedstänkta som om man körde utan skärm, och detsamma gäller vevpartiet och kedjan.

PDW full metal fenders

Finns 37mm vilket är perfekt bredd för vissa racerhojjar men även bredare.
Har samma på min caad13 likt filmen

På en cykel för vinterträning och liknande skulle jag kunna tänka mig skärmar liknande de i senaste inlägget. För pendling alla arbetsdagar om året nöjer jag mig inte med att framskärmens bakre ända är så långt ifrån marken.

När jag köpte min grävling hos Länna och beställde 42 mm Spech dry-tech stänkor (till 35 mm däck) blev jag uppringd av den late montören som vägrade montera 42 mm (vilket skulle kräva ursågning vid de smala sadelstagen (Bergamont)) utan föreslog 35 mm istället, vilket jag gick med på. Hur lämpligt det är med stänkor utan utstick vet jag inte, men, det blev onekligen ett elegant o diskret utseende med så smala.

Men även 42 mm versionen ser bra ut med snygg finish, god styvhet (profilerad metall) och inbyggda ego & kompislappar av plast. Egolappen kan nästan fås att släpa i backen om så önskas, men då funkar det dåligt med trottoarkant då lappen inte är gjord för att böjas bakåt. Summa summarum: jag gillar dry-tech stänkorna.

Skulle behöva att framskärmen var längre framåt för att slippa duschen när vattnet pressas bakåt av fartvinden.
Någon som sett något icke-fulmek..?

Gilles Berthoud, SKS Long Board, Velo Orange, Honjo, Planet Bike Cascadia är några av modellerna som är tillräckligt långa.

Tillbaka
Topp