Kändes som stolpe in för Sågmyra i herrsprinten med Calle som segrare efter två LL-avancemang och en Myhlback som på ngt sätt tråcklade sig fram till en tredjeplats efter att ha varit rätt illa ute i kvarten med en mellan-spårkörning in på upploppet som jag misstänker Häggström inte var så glad över. Man får väl i alla fall säga att han levde upp till hajpen i dagens lopp. Blir intressant att se hur det går i helgen för jag gissar att han kommer att åka något av dessa.
Oskar var som alltid smart. Trodde dock att han skulle ta Calle på slutet men han sparar väl det sista krutet till dess det verkligen gäller.
Lite synd att det strulade för Anger. Hade varit kul att se honom. Skulle inte bli förvånad om han kommer att åka en hel del VC-sprintar i år. Också trist att Danielsson vurpade bort sig i semin. Kändes riktigt stark där.
Vad gäller Poromaa tycker jag det är bra att han tar sig till final och visar att han har en viss rapphet.
Får sen säga att jag var lite förvånad över att Persson grejade att ta sig till final.
På damsidan var det ju tråkigt att Maja försvann även om det ju var självförvållat. Hade ju troligen varit med och utmanat de två i täten annars. Är väl inte osannolikt att Dyvik också hade varit med där utan fallet. Tveksam till om hon hade slagit de andra dock.
Vad gäller Frida gillar jag att hon är snabbt uppe efter vurpan, att hon inte ger slaget förlorat och att hon inte tokrusar utan maler ikapp luckan. Att vara på pallen är ju också ett klart godkänt resultat även om hon inte grejar att gå med de två i täten.
Lindström lyckades ju trassla sig fram till finalen men var inte riktigt så rapp som jag kanske hade hoppats. Vore bra om hon kunde ta ett steg framåt i år.
Ur tittarperspektiv tycker jag kvartsfinalerna för damerna var relativt ointressanta - 11 av de 12 första i kvalet gick vidare till semifinalen och marginalen mellan sista som gick vidare till semi och första som slogs ut var (avrundat) i de resp. heaten: 8, 1, 10, 9 och 0 sekunder. För herrarna gick förvisso 9 av topp 12 i kvalet till semi, men motsvarande tider var: 3, 1, 1, 0 och 1 sekunder.