[STULET] NS Snabb 130 och Planet X XLS (Göteborg, majorna 17 november)

sommaren

Aktiv medlem
Tyvärr hände det tillslut, mina cyklar blev stulna.
Mitt källarförråd med dubbla ordentliga hänglås och MC-kedjan som cyklarna var låsta med verkar inte ha avskräckt tjuvarna.
Inbrottet skedde mitt på dagen den 17 november i Majorna.
jag blev av med två cyklar, hjulpar, två uppsättningar däck och lite annat löst.

NS Snabb 130
Detta skiljer från original:
lila styrsam, Guldigt Renthal-styre, Rockshox Super deluxe Ultimate Coil, Grön/lila fjäder, Hunthjul.

Planet X XLS Flandern
Kolfiberhjul, röd sadelstolpe från Deda, vit (och lite blodig?) styrlinda, styrstam med flamländska lejonet på.

Om du ser något så hör gärna av dig, det uppskattas.

Med vänlig hälsning,
Mikael

Bilagor

• NS_Snabb_Mikael_Stenberg.jpg
    NS_Snabb_Mikael_Stenberg.jpg
    869.9 KB · Besök: 233
  • Planet_X_Flandern_Mikael_Stenberg.JPG
    Planet_X_Flandern_Mikael_Stenberg.JPG
    482.5 KB · Besök: 241
Senast ändrad:
Tråkigt som fan. Fruktar själv att det ska hända mig en dag och hoppas att du hittar dina cyklar igen. Ska hålla utkik efter dem, men med stor sannolikhet har de lämnat staden (väl?).

Tyvärr hände det tillslut, mina cyklar blev stulna.
Mitt källarförråd med dubbla ordentliga hänglås och MC-kedjan som cyklarna var låsta med verkar inte ha avskräckt tjuvarna.
Inbrottet skedde mitt på dagen den 17 november i Majorna.
jag blev av med två cyklar, hjulpar, två uppsättningar däck och lite annat löst.

NS Snabb 130
lila styrsam, Guldigt Renthal-styre, Rockshox Super deluxe Ultimate Coil, Grön/lila fjäder, Hunthjul.

Planet X XLS Flandern
Kolfiberhjul, röd sadelstolpe från Deda, vit (och lite blodig?) styrlinda, styrstam med flamländska lejonet på.

Om du ser något så hör gärna av dig, det uppskattas.

Med vänlig hälsning,
Mikael
Denna ligger på marketplace, Frölunda någonstans. Annan sadel, sadelstolpe och trampor. Är det din månntro?

Johan
05FDC97F-EFAB-476C-9949-E8F14B5D1C1B.png

Tack. Jo men det där borde ju vara min.
Styrstammen är inte precis vanlig och allt det andra förutom sadelstolpe och sadel stämmer.

Jag vet ju inte var jag har mitt kvitto.
Finns det något man kan göra?

Styrstammen är inte precis vanlig och allt det andra förutom sadelstolpe och sadel stämmer.

Åk och ta tillbaks den. Ha cykel i Majorna verkar inte så roligt, för satan vad stölder det är där.

I de flesta trådar jag har läst brukar rådet vara att kontakta polisen och sedan stämma träff på offentlig plats med säljaren. Har polisen tid kan de lurpassa och sedan ingripa.

Har du inget kvitto eller annat ägandebevis tror jag dock du har rätt svårt att få igenom ditt case.

I de flesta trådar jag har läst brukar rådet vara att kontakta polisen och sedan stämma träff på offentlig plats med säljaren. Har polisen tid kan de lurpassa och sedan ingripa.

Har du inget kvitto eller annat ägandebevis tror jag dock du har rätt svårt att få igenom ditt case.

Exakt så tänker jag också.
Utan kvitto eller riktiga bevis kommer jag ingen vart.

Och det kan ju faktiskt vara så att han råkat köpa en exakt likadan stam. ?

Och nu ser jag också att det är andra däck på. Såklart att en cykeltjuv kan byta däck, men varför skulle han? Det var inget fel på de gamla.
Jag kan inte med säkerhet säga att det där är min cykel.

Rätt vanligt att de mer företagsamma tjuvarna byter ut några komponenter (däck enklast) av just den anledningen.

Och nu ser jag också att det är andra däck på. Såklart att en cykeltjuv kan byta däck, men varför skulle han? Det var inget fel på de gamla.

Kanske lutar åt att det är någon annans cykel då. Har du ramnummer så är det ju lätt kontrollerat. Men även utan så har väl de flesta av oss någon liten unik repa eller dylikt som man kan känna igen cykeln på om man stämmer träff. Att tjuven som fyller skåpbilen med 20 cyklar en natt sedan skulle mixa och matcha lite i sitt byte är ju inte orimligt för att minska risken att åka fast.

Saknar du kvittot fick du väl inte ut på försäkringen heller? Bara en sån sak gör ju att man vill ruska om tjuven/hälaren ordentligt. Ta med dig någon och åk och kolla på den. Andas oärligheten i nacken, förutsatt att det är din cykel som visas upp.

Tillbaka
Topp