Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur skulle det gå till rent tekniskt menar du? Spekulerar du bara eller kan du något om detta? Om en komponent (typ värmestol) går sönder så är det ingen naturlag som säger att detta ska generera en felkod som användaren ser eller behöver agera på. Hela diskussionen känns väldigt hypotetiskt, ja man kan bygga ett system som ger felkoder för vad som helst eller slumpmässigt generar felkoder men nej man gör inte det.
Ett udda fel!Imorgon ska vi dyka ner på en dsg som bara vill lägga i back, 2, 4 och 6 ?. Inga felkoder.
Pappaskämts-triggervarning!Ett udda fel!
Sten som fastnat mellan bromsskiva och värmesköld. Händer titt som tätt!Mötte en Tesla idag som inte lät helt kry. Lät som ett hundratal råttor låg i frunken och någon kopplat in högspänning i det utrymmet. Jäklarns vad den skrek och pep.
Generatorremsskrik x100.
Fast det är i alla fall ett positivt fel!Ett udda fel!
Ett udda fel!
Sten som fastnat mellan bromsskiva och värmesköld. Händer titt som tätt!
Sten som fastnat mellan bromsskiva och värmesköld. Händer titt som tätt!
Undrar vilken felkod ett sådant fel genererar?Sten som fastnat mellan bromsskiva och värmesköld. Händer titt som tätt!
Fast en tio år gammal hyrbil kanske inte är bästa sättet att döma utifrån 2023. Hyrbilarna har ofta enklast möjliga spec för att hålla nere priset. En motsvarande "tomhylsa" av koreanskt eller dylikt ursprung, eller för den delen Opel, Peugeot osv. hade nog inte vara så mycket roligare.Jag hade en Duster som hyrbil i Frankrike för ungefär tio år sedan. Never again..
Ac klarade inte med 30+
Det blev massor av kondens från ac på golvet = rejält blött
En morgon startade bilen först på tredje försöket. (Gått tre mil när jag hämtade ut den)
Kändes allmänt som en traktor och lät som en diesel från way back..
Det där med att köpa vs hyra bil eller för den delen, andra saker, handlar väl inte bara om ekonomi? Psykologiska aspekter måste väl också vägas in?
Det felet har uppstått på svärföräldrarnas Tiguan. Fast bara ibland, när dom kört någon timma eller så. Vet inte om det finns felkod. Nyfiken på om du hittar vad som är fel.Givet är den hypotetisk. Men vi menar inte att det ska ge en felkod, tvärtom, det är inget bekymmer. Det som kan vara ett bekymmer är när man inte får en felkod men man har ett fel man ej hittar. Hittat många märkliga elfel där det är något annat än delen som strular som ställer till det, det är det vi menar.
Det har byggts in något man inte beställt som ställer till det för något man har. Helst också integrerat så man får köpa något dyrt som egentligen hade kunnat klara sig.
Imorgon ska vi dyka ner på en dsg som bara vill lägga i back, 2, 4 och 6 ?. Inga felkoder.
Köpt och köpt… Leasat en BYD atto iaf. Den känns noll kines faktiskt.Är det någon i tråden som köper någon bil då eller är det mest fikasvammel?![]()
Jag börjar koka ner mig litegranna i grytan nu... Skickar antagligen in och får pris på
Enyag 80X sportline
ID4 GTX
Tesla M3 LR
Och kanske en laddhybrid eller två, milersättningen är ju i dagsläget väldigt attraktiv för det valet. ca 18-19:-/milen netto så det blir bra med pengar över om den går billigt. Elbil får 9,50:-/mil och går inte ens nästan ihop på snabbladdning. Vinnaren blir nog en kombination av pris och leveranstid.
Hur känns en kines då?Köpt och köpt… Leasat en BYD atto iaf. Den känns noll kines faktiskt.
Jag vet ju att du vurmar hemskt mycket för din BMW, samtidigt som du gillar kineser då du verkar jobba åt ett sådant företag eller liknande.Hur känns en kines då?
Är det någon i tråden som köper någon bil då eller är det mest fikasvammel?![]()
![]()
Det här är väl tråden där vi just nu förklarar för alla andra hur saker fungerar?
Ja köpa är det väl inte frågan om för mig heller visserligen.. Hur är räckvidden på vintern?Köpt och köpt… Leasat en BYD atto iaf. Den känns noll kines faktiskt.
Tycker det ställs en del frågor också. Den halvan får man inte glömma.Så är väl alla trådar på Happy![]()
Väldigt oklart, men den ska ju ha värmepump osv... Tycker den drar "ungefär" som en id3 men det är ju så svårt att säga. I en Byd presenteras siffrorna lite annorlunda med. säg 30 då kanske? Det är ju "upp till 40" vilket räcker för mig. De flesta resorna är ju max 2 mil om man ska vara ärlig.Ja köpa är det väl inte frågan om för mig heller visserligen.. Hur är räckvidden på vintern?
Jag kollade förmånsvärde på en till GTE och det kändes ju inte superlockande kanske![]()
Är det någon i tråden som köper någon bil då eller är det mest fikasvammel?![]()
Jag börjar koka ner mig litegranna i grytan nu... Skickar antagligen in och får pris på
Enyag 80X sportline
ID4 GTX
Tesla M3 LR
Och kanske en laddhybrid eller två, milersättningen är ju i dagsläget väldigt attraktiv för det valet. ca 18-19:-/milen netto så det blir bra med pengar över om den går billigt. Elbil får 9,50:-/mil och går inte ens nästan ihop på snabbladdning. Vinnaren blir nog en kombination av pris och leveranstid.
Jag har haft min Q4 40 i snart ett år. Den här vintern så ligger min förbrukning på mellan 2,4-2,9 kW per mil i motorvägsfart beroende på temperatur, vind och väglag.Är det någon i tråden som köper någon bil då eller är det mest fikasvammel?![]()
Enyag 80X sportline
ID4 GTX
Tesla M3 LR
Jag har köpt alla mina bilar kontant. Räknas det?Jag köpte en ny bil i augusti förra året, räknas det?
Ja jag har väl lite andra behov än någon som inte reser i tjänsten. Jag körde 64 mil igår ToR Härjedalen, jag hade i ett sådant läge helst kunnat köra dit ca 32 mil utan att ladda göra det jag ska sen ladda i Sveg på väg hem (typ 7-8 mil). Så det är väl inte många mer än tesla som löser det vintertid, ofta kan jag iofs ladda 11kW under besöket så det kan ju gå med en Enyaq också kanske..Väldigt oklart, men den ska ju ha värmepump osv... Tycker den drar "ungefär" som en id3 men det är ju så svårt att säga. I en Byd presenteras siffrorna lite annorlunda med. säg 30 då kanske? Det är ju "upp till 40" vilket räcker för mig. De flesta resorna är ju max 2 mil om man ska vara ärlig.
Vill man flexa är det bättre att printscreena kontot ?Jag har köpt alla mina bilar kontant. Räknas det?
RetroJag har köpt alla mina bilar kontant. Räknas det?
Jag har köpt alla mina bilar med betalning in natura. Vinner jag?Jag har köpt alla mina bilar kontant. Räknas det?
Det beror ju på om det är Tesla X eller beg ZOE. Jag flexar med det senare. ?Vill man flexa är det bättre att printscreena kontot ?
Absolut, i alla fall om det är väldigt dyra bilar så du fått lite motion samtidigt.Jag har köpt alla mina bilar med betalning in natura. Vinner jag?
Alla bilar jag köpt har kostat tiosiffriga belopp i dollar.Absolut, i alla fall om det är väldigt dyra bilar så du fått lite motion samtidigt.
Nej, inledande siffra i den tiosiffriga sekvensen får nog vara >=1 för att jag ska kalla det tiosiffrigt.0000000099? ?
Fan. Det var högt! I 110km/h drar min Model Y 1.6-1,8Jag har haft min Q4 40 i snart ett år. Den här vintern så ligger min förbrukning på mellan 2,4-2,9 kW per mil i motorvägsfart beroende på temperatur, vind och väglag.
Med vinterdäck och temperaturer kring nollan? Du måste ha fått ett väldigt lättrullande exemplar ?Fan. Det var högt! I 110km/h drar min Model Y 1.6-1,8
Jag fick min Mustang Mach E i början av dec och jag har kört snart 500 mil. Riktigt nöjd hittills...
Du kör mer än mig, men inte med så mycket.