bekväm grop hejdå
Aktiv medlem
Rengöring skinwalldäck - tips!
nu vill vi veta mer :)Jag är ganska petig och använder bivaxet till en massa cykelrelaterade grejer.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
nu vill vi veta mer :)Jag är ganska petig och använder bivaxet till en massa cykelrelaterade grejer.
Nu har de iallafall en yta som gör att man slipper pensla dem med Aquaseal för att inte bomullen skall ruttna när den blivit blöt. Väldigt fina däck som användes av majoriteten av deltagarna i helgens CX-VM.Nej, Dugast är väl ett typiskt exempel på en tillverkare som "inte lagt till något onödigt" genom att kladda gummi på sidorna.
Rent bivax kostar runt 180-200 kr/kg där biodlare köper.400 kr/l inkl frakt är det billigaste jag hittar. kan tyvärr inte prioritera bort gammeldansken. undrar om det verkligen är nödvändigt med bivax i paraffinoljan?
faxes flytande bivax ska, om jag läser säkerhetsdatabladet rätt, innehålla 50-95% paraffinolja:
Visa bilaga 607150
troligtvis är bivaxet dyrare än paraffinet, så en ekonomisk analys ger att det förmodligen är närmare 95% än 50% paraffin.
biltema har billigare ren paraffinolja:
Visa bilaga 607151
Länk? hittar ganska många produkter från Osmo.jag tror inte man skall underskatta vaxets förmåga att skydda efter rengöringen.
jag är fan av osmolack, en annan flytande vaxprodukt, den förmår skydda utemöbler i det fria, och träköksbänkar från inträngande vinfläckar i tio år.
"Hur håller du dina däcksidor så rena och fina?" -Hästtarmsolja förstås!ren paraffinolja används tydligen för att skydda trä mot torrsprickor i bastur och annat (och för att smörja hästtarmar), så jag kanske testar det (inte på nån stackars häst dock) innan jag köper bivaxoljan.
borde det inte gå att röra ner lite bivax i paraffinoljan själv?
och 500 g betfor i ryggfickan istället för gel"Hur håller du dina däcksidor så rena och fina?" -Hästtarmsolja förstås!
Jag gissar att det är deras hårdvaxolja som avses med 'flytande vaxprodukt'.Osmo har ingen lack i sitt sortiment, inte vad jag sett.Länk? hittar ganska många produkter från Osmo.
www.osmo-shop.se
ja det är rätt grej, men det är alltså ingen lack, namnet osmolack är missvisande.Jag gissar att det är deras hårdvaxolja som avses med 'flytande vaxprodukt'.Osmo har ingen lack i sitt sortiment, inte vad jag sett.
Hårdvaxolja Originalet - osmo-shop
www.osmo-shop.se
kedjor då? :)om den är bra till däcksidor har jag inte provat?
ja det är en veritabel djungel, men s hittade rätt, se strax härovan.Länk? hittar ganska många produkter från Osmo.
har faktiskt lekt med tanken:))kedjor då? :)
Med gröna Michelin slicks var man kung på långloppen. Gjorde sig dock bäst på bakhjulet.Hade också gröna Michelin, skinwall Smoke/Dart, Country mud med bruna sida mm på det glada 90-talet.
Med gröna Michelin slicks var man kung på långloppen. Gjorde sig dock bäst på bakhjulet.
Enligt Ragnar Eriksson hade han en kostym som varit 5 gånger i mode och 6 gånger ur mode.Jag håller med. När jag specade mina 2 senaste cyklar med avseende på delar så tittade jag på andra liknande färger/ modeller på nätet.
För mig är retrolooken så lite svart som möjligt och så mycket krom som möjligt.
Helt i kontrast mot allt svart som dominerar racermarknaden.
Tyvärr har svart (ffa drivlinan) dominerat alldeles för lång tid och ingen av dom större tillverkarna ser ut att gå andra vägar.
Visa bilaga 570965
Men det är ju den som äger cykeln som bestämmer, mode eller inte mode. Jag har en knall-orange Poc-hjälm, inte för att jag försöker färgamatcha utan för att jag vill synas på vägen.
För mig har alltid krom/silver-färgade delar varit det som är snyggast oavsett.
Vita däcksidor accentuerar ofta en cykel bättre än helsvart ffa om man cyklar med lite kraftigare volymer på sulorna.
kanske behöver testa det också då :) den här tråden har fått mig att fundera på varför man/jag inte behandlar däcken på nåt sätt för att försöka förlänga livslängden.Den man traditionellt använder för att vårda gummi är glycerin.