Visa dina laster...

Visa dina laster...
Shit! Hur får vi in dig som stämplingsort för randoloppen i vår?

Lite av problemet där var man startar + att man cyklar 10 mil åt fel håll innan man är sugen på pizza ?

Men vore ju kul att stå på något cykelrelaterat event. Tar gärna emot tips och om någon arrangör läser här så skicka bara ett PM så tar vi det därifrån ??

Visa dina laster...
sågverket
20230221_123939.jpg

Visa dina laster...
13E7E43D-5003-4B29-8A98-477E48C40A4B.jpeg
FC2AD444-FC57-4C37-B73E-DC5BD7FDFFCE.jpeg

22 penséer inhandlades och fraktades hem på bockstyre. Trodde jag skulle kunna haft dom på flaket fram men icke.. lasten kompletterades med 2 påsar briketter närmare hemmaplan sen.. 5km med blommorna och bara en som hoppade ut får anses vara fullt godkänt resultat och anledning till att inte köra bilen..

Visa dina laster...
Visa bilaga 618462Visa bilaga 618463
22 penséer inhandlades och fraktades hem på bockstyre. Trodde jag skulle kunna haft dom på flaket fram men icke.. lasten kompletterades med 2 påsar briketter närmare hemmaplan sen.. 5km med blommorna och bara en som hoppade ut får anses vara fullt godkänt resultat och anledning till att inte köra bilen..
Är det överbliven vajer från frambromsen som hänger upprullad nära hjulet..?

Visa dina laster...
Aha, bara den inte åker in i hjulet tänker jag?
låter annars lite som mina taklister i sovrummet som också väntar på montering(sen länge!)...

Det är något magiskt med små detaljer.. köket som blev klart förra året saknar en golvlist a 2cm på ett lite dolt ställe..
Fick in bakväxeln i hjulet för några veckor sen, en vajer kan vi inte vara värre än det iaf :)

Visa dina laster...
burley-kärran är verkligen inte gjord för det den inbjuder till. max 25-30 kg skulle jag säga att den klarar innan den börjar flexa och kommer in i en svängning som motarbetar varje tramptag. skulle bara köra ut en björk idag, men det gillade inte kärran alls. jag ska ta mig tusan bygga en mycket bättre.

Visa bilaga 618760
Jag skjutsade ett lass ved (och en flickvän) till en grillning en gång. På en enhjulig cykelkärra. Det gick överraskande bra. Har aldrig kört med tvåhjulig kärra (men de flesta ser lite veka ut). Klokt att bygga själv!

Visa dina laster...
...jag ska ta mig tusan bygga en mycket bättre.
Om du inte ska bygga så har Y-fram fått en storebror: THE Y X-large
Ska klara 90kg.
Enda nackdelen, förutom priset, är att den saknar lämmar på sidorna - så lasten måste förankras väl för att inte riskera att skava mot hjulen. Det är i alla fall min erfarenhet baserad på Y Large.

Visa dina laster...
Jag skjutsade ett lass ved (och en flickvän) till en grillning en gång. På en enhjulig cykelkärra. Det gick överraskande bra. Har aldrig kört med tvåhjulig kärra (men de flesta ser lite veka ut). Klokt att bygga själv!
enhjuliga borde ju inte det där problemet med att draget flexar, men jag har inte testat någon sådan. jag ser många nackdelar med enhjulig för många av de av skymmande laster jag kör. svårt att få ett platt flak när draget bygger på ett slags huvudrör, som ska stagas upp, och en gaffel fram till baknavet. men egentligen är det ju smått genialiskt.
Om du inte ska bygga så har Y-fram fått en storebror: THE Y X-large
Ska klara 90kg.
Enda nackdelen, förutom priset, är att den saknar lämmar på sidorna - så lasten måste förankras väl för att inte riskera att skava mot hjulen. Det är i alla fall min erfarenhet baserad på Y Large.
inte testat någon sådan, men dragarmen tycker jag inte ser ut att den skulle klara 90 kg utan det där irriterande flexet. det verkar vara ett sån där elastomer-drag också, som också flexar och suger energi. men elastomer-drag är också smått genialiskt (även om säkerhetslinan borde vara ingjuten inuti, som på vissa vindsurfingmastfästen), för lätta laster.

Visa dina laster...
enhjuliga borde ju inte det där problemet med att draget flexar, men jag har inte testat någon sådan. jag ser många nackdelar med enhjulig för många av de av skymmande laster jag kör. svårt att få ett platt flak när draget bygger på ett slags huvudrör, som ska stagas upp, och en gaffel fram till baknavet. men egentligen är det ju smått genialiskt.
Jo, de har såklart också nackdelar. Stora saker kräver ju en stor platt yta att stå på. Då blir det en väldigt lång enhjuling eller en väldigt hög tyngdpunkt på lasten (inte så bra). Stockar skulle man kunna ha på var sin sida om bakhjulet. Om man byggde den så.

Visa dina laster...
Tillbaka
Topp