Merida Smart Entry

m96ujo

Medlem
Merida Smart Entry
Jag ska montera dropper på grabbens Big9 9000. Det finna bara 1 "smart entry" för kablage. I den finns ingångar för broms och växel.
Är det någon som monterat dropper på en Big9 9000 som har tips?

En tanke är att köpa Smart Entry med extra genomföring för DI2 och borra upp till 4mm. Någon som gjort så?

En annan tanke är att hitta någon som kan skriva ut i 3D.

Tacksam för tips!!

Merida Smart Entry
På alla Big nine jag har sett (inklusive min egen) finns det plats för en smart entry även på höger sida, men det kanske saknas på 9000-modellen. Merida skriver ju att 9000 är "dropper ready" så det måste finnas en tänkt lösning som inte innebär utvändig vajer. Att borra upp Di2 öppningen borde annars gå hur bra som helst.

Merida Smart Entry
På alla Big nine jag har sett (inklusive min egen) finns det plats för en smart entry även på höger sida, men det kanske saknas på 9000-modellen. Merida skriver ju att 9000 är "dropper ready" så det måste finnas en tänkt lösning som inte innebär utvändig vajer. Att borra upp Di2 öppningen borde annars gå hur bra som helst.
Tack för svar. Tyvärr finns det bara en smart entry på vänster sida på 9000..

Merida Smart Entry
Hej
Hur löste du saken? Sitter i samma sits men att hitta "Smart Entry" brickan för genomföring är utmanande.
Jag snubblade över denna 3d-print modellen för de som har möjlighet.

Är oxå nyfiken på att höra hur många svordomar som krävdes för att få till dragnngen av kabelhöljet. Jag som hoppades det var fördraget men så är inte fallet. Själva smart-entry hålet finns alltså på både höger o vänster sida men endast vänster har den delade brickan för att hålla kabelhöjet. På höger sida är endast en täckbricka.

Man kan ju köra helt hölje från dropper till kontrollen o bara borra upp ett hål i täckbrickan men det känns inte helt rätt.

Merida Smart Entry
Man kan ju köra helt hölje från dropper till kontrollen o bara borra upp ett hål i täckbrickan men det känns inte helt rätt.
Exakt så gjorde jag på min gamla merida. Sen går det att vända runt vajer och hölje från sadelröret till underröret om man pillar lite. Det finns väl ingen anledning att inte ha hölje från reglage till dropper?

Merida Smart Entry
Ah, värdefullt veta att man kan börja från sadelstolpen - det hade jag spontant inte gjort.
Mjo, såklart skall där vara hölje hela vägen - var mer ute efter att det känns som en rasselkälla att inte ha klämman.. Får borra så litet det går om jag inte biter i det sura o beställer från Ebay - galna fraktpriser.
Tack för hjälpen...

Merida Smart Entry
Hej
Hur löste du saken? Sitter i samma sits men att hitta "Smart Entry" brickan för genomföring är utmanande.
Jag snubblade över denna 3d-print modellen för de som har möjlighet.

Är oxå nyfiken på att höra hur många svordomar som krävdes för att få till dragnngen av kabelhöljet. Jag som hoppades det var fördraget men så är inte fallet. Själva smart-entry hålet finns alltså på både höger o vänster sida men endast vänster har den delade brickan för att hålla kabelhöjet. På höger sida är endast en täckbricka.

Jag beställde en ny smart entry som hade öppnig för di2. Den borrade jag sedan upp till ett hål. Det gick enklare än jad jag trott. Jag beställde smart entry från internet. Merida sverige hade 8 veckors leveranstid. Lycka till!

Tillbaka
Topp