[Artikel] Missa inte: Cykeltestarhelg med Happyride i Hellas, 13-14 maj

Det ser ut att bli rätt skapligt väder i helgen :cool:
Skype_Picture_2023_05_09T09_56_55_343Z.jpeg

Kommer man kunna testa Cyklar på söndagen? I programmet ser det ut som det endast går på lördagen.
Själva cykeltestandet och "mässan" är under lördagen. På söndag är det olika gruppcyklingar, där man behöver en egen cykel. Mountainbikeskolan erbjuder uthyrning om man saknar en egen cykel.

Det börjar närma sig lördag och det beställda finvädret på plats. Men det viktigaste av allt: after bike. För att få lite skön stämning har vi skapat en spellista som ni mer än gärna får fylla på låtar i:

(Och gå inte total bananas med norsk black metal eller tysk epa-techno.)

Det börjar närma sig lördag och det beställda finvädret på plats. Men det viktigaste av allt: after bike. För att få lite skön stämning har vi skapat en spellista som ni mer än gärna får fylla på låtar i:
Den verkar inte gilla att jag lägger till saker i den? Blir bara utgråad.
1683879708018.png

(Och gå inte total bananas med norsk black metal eller tysk epa-techno.)
Awww.

Ingen som är sugen på att visa lite skoj stigar i luckan mellan 15-17? Öppen för det mesta utom dödsbranter och gaphopp.

För oss som är mindre bekanta med stigarna i området, kommer det finnas förslag/märkning på lagom lång slinga för den halvtimmen man provar en cykel? Annars får ni som har koll gärna droppa förslag här :)

Jag kommer att finnas på plats hela lördagen med goa cykelguideböcker till försäljning. Både mina egna MTB-guider och den splitter nya guideboken Gravelbike kring Stockholm (Michael O'Dwyer, Björn Melin, Olle Wahlquist). Kompispris till alla happyiter! Vill någon ha lite tips inför sommarens cykelresor är det bara att hugga tag i mig och snacka en stund.

Ingen som är sugen på att visa lite skoj stigar i luckan mellan 15-17? Öppen för det mesta utom dödsbranter och gaphopp.

Hade missat ditt inlägg. Jag funderar fortfarande på när jag ska till Hellas på lördag och söndag. Tänkte nu att komma på morgonen på lördag.

Hur funkar det med cykelförvaring om man hojar dit men ändå vill prova lite andra hojar? Lämna i pant hos märkesrepresentanten?

Apropå gaphopp förresten, har utställarna av testcyklarna någon policy för pedaler? Kommer det vara bytbart/flats/spd/esoteriska clipless???

En eloge till utställarna (jag var förbi Transition, Canyon, Merida) för att vara väldigt trevliga och flexibla när jag igår lånad cyklar för test. Jag hoppas att detta kan bli ett årligt event då det verkligen går att skaffa sig en egen uppfattning om skillnaderna mellan olika hojar.

Tackar så mycket till Happy för att få detta til stånd, ett kanonevent!

Jag vill rikta ett stort tack till er som drog ihop den här helgen. Fantastiskt bra tillställning och kul att få ansikten på forumnicken. Kul att få testa dyra fina cyklar också och håller med om att det var en väldigt bra testbana.

Hoppas vi inte behöver vänta 20 år till nästa gång, det här förtjänar att upprepas årligen.

Tack alla som kom i helgen och gjorde den till en riktig höjdare! Fantastiskt kul att få träffa så många av er i verkligen och till och med få köra några rundor ihop. Räkna med att det blir uppföljare i framtiden.

Och tack Aron och Mattias som hjälpte till med guidning, Robin och Oliwer som höll i clinics, alla fantastiska utställare och Danne och Jenny på Mountainbikeskolan.

/ Tobias, Martin, Johan och Maria på Happyride

Senast ändrad:
Förlåt för att jag använder translate men min svenska är inte där än. Tack för en bra dag. Jag gick med i den röda gruppen för rock rolls, klättringar och annat nonsens på söndagen. Vädret var perfekt så tack för att du ordnade det! Om någon av er är lokal i sundbyberg och ursvik, skicka ett meddelande till mig. Det skulle vara bra att ha sällskap på Nick 2.0 och andra ställen. Skål!

/Ed

Jag trampade bara förbi på gruscykeln och blev glad av att se allt folk på plats. Mötte flera i skogen också.

verkligen en toppendag! Hoppas verkligen det kan bli en årligt återkommande händelse! Sjukt nice att kunna testa hojar som på papperet är väldigt lika men som i skogen känns väldigt annorlunda!

Tyvärr lyckades jag inte komma åter på söndagen, låter som att man verkligen missade något där @edthepieface ? Var det lite kurs-stuk eller mer vanlig gruppcykling?

verkligen en toppendag! Hoppas verkligen det kan bli en årligt återkommande händelse! Sjukt nice att kunna testa hojar som på papperet är väldigt lika men som i skogen känns väldigt annorlunda!

Tyvärr lyckades jag inte komma åter på söndagen, låter som att man verkligen missade något där @edthepieface ? Var det lite kurs-stuk eller mer vanlig gruppcykling?

Det mer vanlig gruppcykling, men en fin uppvisning av vad Hellas erbjuder och några intressanta historier från Aron.
Vi rekade lite svårare linjer utför genom stök, men höga tempot och temperaturen gjorde att ingen vågade köra dom.

Tillbaka
Topp