Fixa glappande vevlager

mxlmxlm

Medlem
Fixa glappande vevlager
Hej,

Har ett vevlager som glappar (om ingen tror det kan vara något annat?) på min landsvägscykel. Jag försöker lista ut vilket vevlager jag ska köpa och uppskattar hjälp med det.

glapp_vevlager.gif

På vevarna står det: 172.5 shimano fc-r600/r550/r553
På befintligt lager står det: BC1.37X24 ROAD

• Skulle detta vevlager passa?
  • Är det dumt att försöka byta dessa själv?

Mvh

Fixa glappande vevlager
Är nog BB-RS500 BSA det där och då passar verktyget. Till SM-BBR60 behöver du en adapter då den har mindre diameter där verktyget passar. Förr följde det med ett plastadapter om man köpte Ultegra lagret - osäker på om det gör det idag. Jag har iofs två så är det så - skrik till så får du en adapter av mig.

20220610_184038.jpg

Fixa glappande vevlager
Är nog BB-RS500 BSA det där och då passar verktyget. Till SM-BBR60 behöver du en adapter då den har mindre diameter där verktyget passar. Förr följde det med ett plastadapter om man köpte Ultegra lagret - osäker på om det gör det idag. Jag har iofs två så är det så - skrik till så får du en adapter av mig.

Visa bilaga 626355
Oj, det var väldigt snällt av dig. Tack.

Jag visste inte att jag behövde en adapter så jag missade att beställa den. Såg i kommentarerna till vevlagret att man inte får med en adapter, så jag behöver en med andra ord.

Därmed mottager jag din extra adapter gladeligen. Skickar dig ett PM.

Screenshot_20230518_103906_Chrome.jpg

Fixa glappande vevlager
Oj, det var väldigt snällt av dig. Tack.

Jag visste inte att jag behövde en adapter så jag missade att beställa den. Såg i kommentarerna till vevlagret att man inte får med en adapter, så jag behöver en med andra ord.

Därmed mottager jag din extra adapter gladeligen. Skickar dig ett PM.

Visa bilaga 626375
Jag fick visst inte skicka PM till dig enligt hemsidan. Jag kanske är för ny användare. Har du möjlighet att skicka ett till mig? Jag borde få svara kan jag tycka ?

Tillbaka
Topp