Youtube tråden

Youtube tråden
Tror faktiskt det är nya cyklar som tillverkas bara för att "hålla hjulen igång", de planeras kanske att skrotas redan vid tillverkningen? Lika många små elbilar tillverkas visst av samma anledning tydligen? Galet om det stämmet!

Youtube tråden
Jag postar ett klipp som jag släppte idag.
Jag går utanför min komfort zon och pratar i klippet inte riktigt bekväm med att rikta kameran på mig själv ännu och tror det krävs övning att prata på medans man cyklar. Går liksom inte att filma om man inte gillar det.
Tips och råd tas gärna emot och kommentera klippet på YouTube.

Youtube tråden
Jag postar ett klipp som jag släppte idag.
Jag går utanför min komfort zon och pratar i klippet inte riktigt bekväm med att rikta kameran på mig själv ännu och tror det krävs övning att prata på medans man cyklar. Går liksom inte att filma om man inte gillar det.
Tips och råd tas gärna emot och kommentera klippet på YouTube.
Kul! Att prata på kamera, speciellt på engelska, kräver massor med övning, men även att titta på videos med tips och trix. Finns mycket där ute.

Konkret skulle jag säga att din video är dels för lång och dels saknar ett tydligt budskap om vad jag kommer få för att titta på de . Vad vill du säga och varför ska jag titta på den?

Du böver en ”hook” i inledningen som får mig nyfiken på att se mer. I denna videon är det ganska långsam cykling på en ganska ”vanlig” stig. Det tog lång tid innan du började prata och det är lite oklart vad du vill säga? Vad är storyn? Kanske inleda med att du pratar i bild stillastående och presenterar var du är och vad du ska göra?

Om du vill göra bra videos kanske du ska ta med ett ministativ och sätta ut kameran så du får andra vinklar och perspektiv än bara hjälmkameran?

Var selektiv med var du tar med, ”kill your darlings”, våga klippa bort, klippa ner och verkligen bara ta med det som är intressant ur en tittarperspektiv.

Hoppas detta är till hjälp. Lycka till. ?

Youtube tråden
Dale Stone förklarar och analyserar spårval. Även om det här gäller en specifik stig så finns det saker att lära sig, särskilt hans måtto: har jag förtroende för min förmåga, har jag förtroende för min utrustning, har jag förtroende för väder och underlag. Bra skit helt enkelt.

Youtube tråden
Hm, nog för Pidcock må vara rask utför, men att dra i pedalen i backen känns ju inte så pro, för det är väl det han gör i högerkurvan runt 1.14?

Tillbaka
Topp