Sierra Nevada Bike Park

Höjdskräck

Aktiv medlem
Sierra Nevada Bike Park
Befinner mig i Spanien nu och funderar på att dra till Sierra Nevada ngn dag nästa vecka för att köra lite downhill. Problemet är att det är svårt att hitta information på webben i Spanien. Man hamnar ofta på gamla sidor, generella turist-sidor och sällan direkt på rätt sida och jag vet inte ens om parken är öppen överhuvudtaget. Känns trist att åka 4 timmar på vinst o förlust.

Någon som har varit där nyss eller som känner till ngn officiell sida annat än https://sierranevada.es/en/ ?

Har skickat några mail o får väl hoppas ngn svarar...

Sierra Nevada Bike Park
Svarar på min egen fråga. Har skickat några mail till olika ställen och svaret är att bike parken är stängd sedan 2019. Det finns guidade turer samt möjlighet att själv trampa upp till Veleta men själva parken är stängd.

Sierra Nevada Bike Park
Svarar på min egen fråga. Har skickat några mail till olika ställen och svaret är att bike parken är stängd sedan 2019. Det finns guidade turer samt möjlighet att själv trampa upp till Veleta men själva parken är stängd.
Va?! Satt just och gogglade efter websida för att hyra cykel i den bike parken! Ingenstans står det att den stängdes för 4 år sen..... ?

Sierra Nevada Bike Park
Va?! Satt just och gogglade efter websida för att hyra cykel i den bike parken! Ingenstans står det att den stängdes för 4 år sen..... ?
Nä, Spanien i ett nötskal...

Som du kanske ser när du tittar på cyklar, åtminstone i Pradollano, så finns det inga enduro/dh-cyklar att hyra längre av denna anledningen. Mest eMTB för egna äventyr eller med guider.

Tillbaka
Topp