Cykel-VM i Glasgow, SVT sänder en massa

Ja, men vad är grejen med att tävla i e-MTB? Är inte det lite som kajak med utombordare eller tyngdlyftning med hjälp?
Gissar att ditt inlägg var lite ironiskt men gör ändå ett försök att förklara upplägget (som det var tidigare i varje fall). Det liknar vanlig enduro men klättringarna är mer av ett tävlingsmoment i eMTB. Man ska ta sig upp inom ett tidsintervall uppför och nerför är det som vanlig enduro, d v s individuell tidtagning.

Uppförsdelen är betydligt tuffare och det finns sektioner där det inte ens går att köra med vanlig MTB. Har ej testat eller sett dessa sektioner själv i verkliga livet men fått det förklarat för mig från ngn som vet.

Gissar att ditt inlägg var lite ironiskt men gör ändå ett försök att förklara upplägget (som det var tidigare i varje fall). Det liknar vanlig enduro men klättringarna är mer av ett tävlingsmoment i eMTB. Man ska ta sig upp inom ett tidsintervall uppför och nerför är det som vanlig enduro, d v s individuell tidtagning.

Uppförsdelen är betydligt tuffare och det finns sektioner där det inte ens går att köra med vanlig MTB. Har ej testat eller sett dessa sektioner själv i verkliga livet men fått det förklarat för mig från ngn som vet.
På VM är E-mtb som vanlig XCO med någon tuffare backe

För mig som inte följer så mkt svensk cykling. Vad är det för fel med Becksmo?

Edit: Hans namn dyker upp överallt i tidtabellen för övrigt.

För mig som inte följer så mkt svensk cykling. Vad är det för fel med Becksmo?

Edit: Hans namn dyker upp överallt i tidtabellen för övrigt.
Inget fel alls i allmänhet, tror jag. I det här fallet är det att han inte kan kommentera cykel.
Har under någon kort tid haft ljud på när han kommenterat och det som kom ut ur hans mun innehöll så mycket nonsens och rena galenskaper att jag mutade.
Det gjorde allt mycket bättre.

Becksmo är ändå ljusår bättre än Bränholm som var SVT:s tidigare cykelkommentator…

Kul ändå att de nu verkligen nyttjar de rättigheter de har! Tidigare år har de ju knappt använt dem alls, nu verkar de ju visa mer eller mindre rubbet!

Inget fel alls i allmänhet, tror jag. I det här fallet är det att han inte kan kommentera cykel.
Har under någon kort tid haft ljud på när han kommenterat och det som kom ut ur hans mun innehöll så mycket nonsens och rena galenskaper att jag mutade.
Det gjorde allt mycket bättre.
Hehe, bara för det ser jag fram emot att lyssna på honom för att se vad jag har missat.

Och för att vara övertydlig: Mitt inlägg kan innehålla spår
av ironi, sarkasmer, spydighet och mardrömstankar.

Hellre han än den där som kommenterar cykeltävlingar när det inte är Vacchi, kommer inte ihåg vad han heter.
Han be-TONar så väldigt onat-URLIgt och väntar med att avsluta ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... mening-EN. Som att han tar en fika innan sista ordet och liksom kommer på "visst ja, jag avslutade ju inte meningen".

Han kan få solen att gå i moln en molnfri dag.

Hellre han än den där som kommenterar cykeltävlingar när det inte är Vacchi, kommer inte ihåg vad han heter.
Han be-TONar så väldigt onat-URLIgt och väntar med att avsluta ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... mening-EN. Som att han tar en fika innan sista ordet och liksom kommer på "visst ja, jag avslutade ju inte meningen".

Robin Fomin (på Eurosport) menar du är min gissning.
Jo, hans betoningar, pauser m m är rätt märkliga.
Men det är förstås rätt lätt att vara "läktar"-export också.

Jag tycker att både Brännholm och Becksmo är betydligt
sämre än Robin Fomin.

Becksmo är ändå ljusår bättre än Bränholm som var SVT:s tidigare cykelkommentator…

Ola Brännholm är underkänd, urusel, undermålig och en massa annat
som cykelkommentator.

Björn Becksmo är bara underkänd, urusel, undermålig som cykelkommentator.

Gradskillnader i helvetet?

V-f! Cykelvm i augusti?! Är UCI helt från vettet? I juli ska det vara tdf och i augusti ska man se på vueltan och sedan framåt höstkanten när mörkret smyger på ska det vara vm innan säsongen närmar sig sitt slut. Det här är en ren och skär skandal från UCIs sida. Och blanda lvg med möntinbajk och andra lekdiscipliner är ju helt befängt. Vart är världen på väg? Jag gråter inombords.

V-f! Cykelvm i augusti?! Är UCI helt från vettet? I juli ska det vara tdf och i augusti ska man se på vueltan och sedan framåt höstkanten när mörkret smyger på ska det vara

Njaa, bättre ordning på kalendern får det allt vara, på
den gamla goda tiden var det väl något förenklat
ungefär som nedan.

Januari: Cykelcross eller bancykling eller badstranden
Februari-mars-april: klassiker
April: Vueltan
Maj: Girot
Juli: Touren
Augusti: Vm
September-oktober: klassiker
November-december: Cykelcross eller bancykling eller badstranden

Det här är en ren och skär skandal från UCIs sida. Och blanda lvg med möntinbajk och andra lekdiscipliner är ju helt befängt. Vart är världen på väg? Jag gråter inombords.
App app, det heter väl ändå Monkeybike, det hävdar iaf min gravt indoktrinerade landsvägspurist till kollega!

IMG_5856.jpeg

Kollade på sändningen igår. Jag störde mig på att ingen av kommentatorerna klarade av att förmedla tidsdifferenser rätt när det handlade om hundradelar. 0.060 sekunder blev plötsligt 60 hundradelar trodde de, eller så var de osäkra. De skulle räkna på det...

ROO..............................ööööööööööööööööööööööööööööhhhhhhh.............bin eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh FF ......eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhmin. Förutom det ska han också alldeles för ofta peka på hur han tycker det är skillnad mellan damer och herrar som cyklar. Skrev till eurosport om det. Han har inte slutat.

Ögnar igenom startlistan inför morgondagens DH-final. Hittar bara bröderna Zwar där. Kanske inte så bara men finns det ingen på damsidan? Får väl heja på Mille eller nå'n då istället.

En junior finns det i varje fall fast jag gissar att juniortävlingen inte sänds. Walle Tunsved heter han i varje fall.

Senast ändrad:
En gammal "stjärna" vann h50 idag .. ;)

Bilagor

• Screenshot_20230804_190627_Messenger.jpg
    Screenshot_20230804_190627_Messenger.jpg
    242.1 KB · Besök: 100
Tillbaka
Topp