[OT] Göttetråden... 🍰🍪🎂🍧🥐🥤🍿🍫🍬🍭🍦🍨🥞

Säkert något OT men dessa Klarbär som inmundigades under dagens landsvägsrunda var perfekt färdkost.
FD22941F-B557-466D-96A0-AD3F3E54179A.jpeg

Senast ändrad:
Köpte grädde till jordgubbarna på hemvägen. Fick lite feeling så jag tog en omväg med grus/stig. När jag kom hem och skulle vispa grädden var den redan halv-vispad!!! ?kanon ju! Skulle ha tagit en längre tur så hade den nog blivit färdigvispad ?

20230801_194906.jpg

Var duktig igår och lyckades hålla zon 1 iaf lite, och närmar mig med små mussteg idealvikten. Så lite belöning idag. Personligen föredrar jag en paj framför en klapp på axeln, men det är jag det.

Blev lite skraj ett tag där, trodde Pacman materialiserat sig i pajen och tänkte sno min bit.

20230806_000540_rot_ed.JPG

Var duktig igår och lyckades hålla zon 1 iaf lite, och närmar mig med små mussteg idealvikten. Så lite belöning idag. Personligen föredrar jag en paj framför en klapp på axeln, men det är jag det.

Blev lite skraj ett tag där, trodde Pacman materialiserat sig i pajen och tänkte sno min bit.

Visa bilaga 644196
Åhh ? har varit sugen på paj flera dagar, dags att ta tag i det nu känner jag!

Är detta gött eller vad!? En i närområdet har börjat kränga honung! Ganska dyrt men väldigt gott ?

Visa bilaga 646077

Jo "hemmagjort" är väldigt gott. Läste en intervju med en biodlare om att dom svenska biodlarna har det svårt, kan inte konkurrera med importerat. Han menade att ett stort problem är att det importeras "syntetisk" och billig honung, tråkigt.

Men också att många vill ha flytande som inte svenska bin gör. Var hittade du den där?

Ja, det finns ibland. En kollega brukar också sälja flytande honung men inte i år tyvärr. Brukar ha på frukosten. Då vill man gärna ha flytande.

I malmö säljs honung överallt på facebook.

Köpte 2 x 700 gram för 220kr inklusive hemleverans till dörren från en biodlare i utkanten av stan. Så närproducerat deluxe. En burk flytande och en fast, föredrar fast för konsistensen är magisk. + Minne från barndomen när läraren gick runt och åt fast honung på burk med sked rakt upp och ned

Glassväder idag! En Triumf special, apelsin-choklad-himmelsk röra-mjukglass-nötströssel. För 68 kr. Tur att jag får nåt som är billigt ibland också ;)

Visa bilaga 646378
RESPEKT! Äntligen någon som förstår innebörden av en stor och fin glass. Det bästa med livet

Inga mesiga 2 små kulor. Stort paket ska det va! Och för 68 kr :O Betalade 69 för en mjukglass i Lomma 3 dar sen

Tillbaka
Topp