Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har fått spårningsnummer, får se om någon ramväska kommer.Jag beställde idag och fick orderbekräftelsen. Loggar jag in mig anges dock att beställningen är avbruten. Storlek M försvann från websidan med :(
verkligen, jag fick pengarna tillbaka igår men ingen information.Det är väl iofs så att om man fått orderbekräftelse och dom dragit pengar så har man ingått ett avtal?
Märkligt att dom bara makulerar ordrar utan någon kontakt med kund
Jag vill minnas att vi i affärsjuridisk grundkurs (för styva 20 år sedan) fick lära oss att säljande part alltid har rätt att neka en affär utan förbehåll om det är ett erbjudande öppet för allmänheten (i motsats till ett kundspecifikt avtal). Sedan dess har det ju hänt en del avs direktbetalningar, men jag misstänker att man fortfarande har rätt att ”backa bandet” om det rör sig om en uppenbar prissättningsmiss.Det är väl iofs så att om man fått orderbekräftelse och dom dragit pengar så har man ingått ett avtal?
Märkligt att dom bara makulerar ordrar utan någon kontakt med kund
Jo, om man nu tycker 600kr för byxor och 400 för en skjorta är orimligt lågt ?Jag vill minnas att vi i affärsjuridisk grundkurs (för styva 20 år sedan) fick lära oss att säljande part alltid har rätt att neka en affär utan förbehåll om det är ett erbjudande öppet för allmänheten (i motsats till ett kundspecifikt avtal). Sedan dess har det ju hänt en del avs direktbetalningar, men jag misstänker att man fortfarande har rätt att ”backa bandet” om det rör sig om en uppenbar prissättningsmiss.
Tror tyvärr inte du har stor chans. Det här är något som varit uppe tidigare och den "orderbekräftelse" som automatiskt skickas ut räknas inte som en accept av avtalet.Fick leveransbekräftelse etc men idag följande mail. Kanske var lite hången med två väskor….
Jag skrev ett gnällmail om att paragraferna de hänvisar egentligen inte medger att avbryta, bara att det kan bli fel och att jag vill att ordern fullföljs. Håller er uppdaterade!
Tror tyvärr inte du har stor chans. Det här är något som varit uppe tidigare och den "orderbekräftelse" som automatiskt skickas ut räknas inte som en accept av avtalet.
ARN gjorde bedömningen i det beslut jag länkade till att det inte påverkar.Om man betalt i fullo då? Visa bilaga 644730
Nu när @wukkaN varken har GT eller On One (?) i garaget kanske han har tid att reda ut det här en gång för alla. Jag tänker att det är en given sticky. ?Avtalslagen:
Visa bilaga 644736
Källa: https://www.avtalslagen2020.se/Section/2.3
Är inte jurist så vet inte hur relevant det är.
Det måste väl ändå vara ok för företag att göra misstag utan att folk skall tycka att deras mänskliga rättigheter har kränkts när de inte får köpa en väska för ett uppenbart felaktigt pris? Maken till gnäll får man ju leta länge efter.
Om det är någon tröst för de drabbade (antagligen inte) så kan de få 10% rabatt på ett kommande köp med koden HKUK
Edit: Ja jag lade med en order, den avbokades, livet går vidare.
Det måste väl ändå vara ok för företag att göra misstag utan att folk skall tycka att deras mänskliga rättigheter har kränkts när de inte får köpa en väska för ett uppenbart felaktigt pris? Maken till gnäll får man ju leta länge efter.
Om det är någon tröst för de drabbade (antagligen inte) så kan de få 10% rabatt på ett kommande köp med koden HKUK
Notera även att koden ovan är lätt ekivok.Notera att koden ovan är unik. Vill någon ha min 10% så säg till!
Jadå.Det måste väl ändå vara ok för företag att göra misstag utan att folk skall tycka att deras mänskliga rättigheter har kränkts när de inte får köpa en väska för ett uppenbart felaktigt pris? Maken till gnäll får man ju leta länge efter.
Fördelen är att vi fick se hur snabbt pengar kan betalas tillbaka när företaget har intresse i det.Jadå.
Det jag tycker är kass är att dom avbryter ordern utan att kommunicera det alls. Jag har fortfarande inte fått något mail. Kan bara se på apple pay att det står som "återbetalt"
Haha stämmer. Endast en stighoj och en grusräser finns kvar i stallet.Nu när @wukkaN varken har GT eller On One (?) i garaget kanske han har tid att reda ut det här en gång för alla. Jag tänker att det är en given sticky. ?
Låter rimligt. Återgå till ursprungstråden. :)Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) – Läs första inlägget först!
751kr nu ?Schwalbe Ice Spiker PRO DD RaceGuard 29" Dubbdäck för 290 kr hos Amazon (kostar vanligtvis mellan 900 och 1300 kr)
(Item model number 11654176, 57-622, 29x2.25, DD, RaceGuard, Tubeless, Folding)
Det gäller att vara snabb då Amazon ändrar priserna rätt snabbt vid stort intresse.
www.bike-discount.de
Det är någon herre på Facebook som verkar ha köpt ett helt gäng och kränger vidare iaf... men min enstaka väska gick inte igenom!Jadå.
Det jag tycker är kass är att dom avbryter ordern utan att kommunicera det alls. Jag har fortfarande inte fått något mail. Kan bara se på apple pay att det står som "återbetalt"