Cykel-VM i Glasgow, SVT sänder en massa

Galet lag Nederländerna har. Lorena Wibes är väl inte omöjlig som vinnare heller, om det inte blir alltför hård körning. Inga andra lag skulle förstås vilja gå hem med henne till en spurt.

Jag tråktippar Vollering.

Skulle det mot förmodan(?) sluta med en spurt är Wiebes förstås farlig om hon är med. Och skulle hon inte vara med är Vos inte ett så dåligt kort för holländskorna.

Dygert med en sen attack som ingen vill plocka är ju en möjlighet, kanske främst dock om hjälpryttarna är avhakade.

Balsamo har väl inte briljerat i år, men om det skulle komma till en spurt och hon är med ska man nog inte räkna bort henne helt.

Men, som sagt, mitt tips ligger på Vollering och då som solosegrare.

Van Vleuten tror jag får det svårt på den banan. Och hon har väl inte heller varit riktigt lika stark i år som tidigare relativt konkurrenterna.

Ska nog till ett scenario i stil med att flera holländskor är med i en tätgrupp och att andra holländskor än AvV attackerar först och plockas in och att AvV sen attackerar och det blir stiltje i gruppen och att ingen vill jobba ikapp AvV.

Vilket iofs inte omöjligt. Nederländskorna har ju verkligen möjlighet att sätta de andra lagen i helt hopplösa situationer utifrån så många scenarion.

Vilket iofs inte omöjligt. Nederländskorna har ju verkligen möjlighet att sätta de andra lagen i helt hopplösa situationer utifrån så många scenarion.
Nej, inte omöjligt, men jag håller det för mindre sannolikt. Bygger också lite på att AvV är hyggligt fräsch när hon gör attacken och då får hon inte ha jobbat alltför mkt innan attacken. Med så många duktiga nederländskor är det ju inte säkert att hon kommer att få en skyddad roll. Sen är hon ju förvisso slitstark, men jag undrar. Kan tänka mig ett scenario där hon är med i en tätgrupp men får jobba för andra nederländskor i gruppen.

Jo. Hon har ju själv sagt att hon där för att köra för Vollering.
Å andra sidan, förra året körde hon tydligt för Voss. Men nu kommer ju knappast Vollering tröttna och tappa det på samma sätt som Vos gjorde.

Jo. Hon har ju själv sagt att hon där för att köra för Vollering.
Å andra sidan, förra året körde hon tydligt för Voss. Men nu kommer ju knappast Vollering tröttna och tappa det på samma sätt som Vos gjorde.
Jag skulle säga att fjolårsvinsten också var lite av stolpe in, d.v.s. om man tittar på loppet i efterhand är det inte så mkt som konkurenterna skulle behövt göra annorlunda för att hon skulle ha missat segern. Tar förstås ingenting ifrån henne, men om man tänker sig den typen av scenarion är det rätt sällan en cyklist i AVVs läge faktiskt lyckas vinna.

Och nu är det ju, precis som du säger, dessutom rimligen mindre sannolikhet att hon får fria händer som då.

Någonstans kan jag tycka det vore lite kul med en upprepning som ”avslutning” på en framgångsrik karriär. Å andra sidan vill man ju gärna se världsmästartröjan i tävlingar kommande året och om AvV skulle vinna nu blir det inte många dagar den tröjan tävlas i kommande år.

Ja håller med, kul om hon fick en sista stor seger, tråkigt om inte tröjan skulle visas upp.

Lite sorgligt att hon lägger av, kommer sakna se hennes brokiga bändande i bergen. Men känns som bra läge lägga av. Fick ju en bra sista säsong, trots hårdare motstånd.

Nederländska brukar inte har riktigt skyddade cyklister. Dom brukar har en eller två plan, vanligvist att någon går på attack, så andra länder måste jaga ikapp och blir trött och då kann en annan nederländska attackera senare och vinna. Men om situationen blir så att en annan ligger bra till börja man köra för den. Nederländerna har tillräckligt många bra cyklister, så det är ingen dålig strategi.

SVT rapporterar om det sportsliga.

Bilagor

• 1691926095168.png
    1691926095168.png
    254.7 KB · Besök: 116
Börjar ju se ut som den här utbrytningen kan börja bli farlig snart. Känns inte som någon har riktigt styrkan jaga ikapp. Kunde man inte tro när hon gick iväg och inte fick med sig någon

Årets dummaste snåljåp: jag när jag inte betalade för VPN-lösning och hade kunnat se VM med kommentatorer som kan sitt jobb bättre. Dummast för att jag varit med om det så många gånger förut...

Håller helt med. Men måste säga att så här mycket som idag har han inte kommenterat bilderna någon gång innan, helt klart minst dåliga sändnIngen än så länge. Nästan så att jag börjar tro att någon från SVT läst tråden eller någon som tipsat dem om den?

Vollering kör ju inte jättesmart heller. Ligger och försöker dra ikapp med Kopecky på rulle och blir sen avställd.

Är det inbillning från min sida men har det inte varit ovanligt mycket tekniska problem på lvg-sidan? Punkteringar, strulande växlar, tappade kedjor osv

Är det en slump eller är de nyare 12-delade systemen känsligare? Eller som sagt, bara inbillning…

Är det inbillning från min sida men har det inte varit ovanligt mycket tekniska problem på lvg-sidan? Punkteringar, strulande växlar, tappade kedjor osv

Är det en slump eller är de nyare 12-delade systemen känsligare? Eller som sagt, bara inbillning…
Punkteringar lär väl i alla fall knappast ha att göra med om det är 11- eller 12-delat. ?

Jag tänkte samma sak under dagens lopp - mycket tekniskt strul. Vet dock inte heller om känslan stämmer med verkligheten.

Årets dummaste snåljåp: jag när jag inte betalade för VPN-lösning och hade kunnat se VM med kommentatorer som kan sitt jobb bättre. Dummast för att jag varit med om det så många gånger förut...

Otroligt usla kommentatorer. Helt avdankad stämning där avgörande attacker kommenteras med samma inlevelse som däcktryck. Det verkar dessutom som att de inte heller förstår grundläggande strategi. Man längtar efter GCN eller Vacchi och Adamsson

På tal om det, varför inleds rubriker så ofta med "Här" när det var "där" det hände? Har vi tappat en hel generation efter att Fem Myror folkbildade genom SvT?

#vänavordning
Det började med att reklamdrivna nyhetssidor inte ville avslöja för mycket i rubriken för att få klick. Varför statstelevisionen gör det är en gåta.

och velodromen i Falun är inte ens fullsize så man kan inte ha (internationella?) tävlingar där. Smart. Inte.

Obegripligt att det inte byggs en i Stockholmsområdet. Den tar inte ens så mycket plats med tanke på att man kan använda mittenytan till annat.
Borde inte vara svårt med tillfälliga velodrom-byggen i t ex Globen och Tele2. Speciellt den förra har ganska flexibel inredning. Sedan gäller det att fylla bygget...

Ja absolut, insåg att det förstås så också direkt efter skrivit.. Tänkte mer att ändå lite annan typ av nötande än tex landsvägscykling och andra konditionsidrotter. Tar lång tid innan man kan något av det man kanske vill kunna göra
Och om man inte har sanslös talang måste man börja vid väldigt unga år. Som alla andra tekniksporter som gymnastik mm

och velodromen i Falun är inte ens fullsize så man kan inte ha (internationella?) tävlingar där. Smart. Inte.

Obegripligt att det inte byggs en i Stockholmsområdet. Den tar inte ens så mycket plats med tanke på att man kan använda mittenytan till annat.
Att den i Falun inte gjordes större kan väl förklaras med att den gamla byggnaden den byggdes i inte är större.

Ändå lite märkligt. Att man ändå bestämmer sig för satsa på ett bygga en sån bana på ett ställe som för litet för ändamålet. Det var väl inte gratis

Tillbaka
Topp