Gravel på grenserittet?

n_andersson

Aktiv medlem
Gravel på grenserittet?
Var en sväng till Halden idag och fick se att dom skulle köra grenserittet där nu på lördag.

Funderar på att göra en sistaminutenanmälan o köra.

Då är frågan om man skall ta mtbn eller gravel?

Nån som kört banan och vet hur svår terräng det är? Lättare eller värre att ta sig fram än cykelvasan?

Gravel på grenserittet?
Körde 2015 på helstel 29". Vad jag minns så var det en kortare bit som var stig men väldigt lättåkt. Inte värre än Cykelvasan. Kör på gravelbiken! Fin stigning på slutet upp till fästningen.

Gravel på grenserittet?
Körde grenserittet idag.
Mycket trevlig tur.
Missbedömde hur mycket stig det verkligen var.
Gick ju köra med gravel, tror vi var 5-st av 1100 deltagare som körde gravel.
Men satan vad ryggen värker nu. Får fan bli fs nästa gång?

Gravel på grenserittet?
Grenserittet kör man inte på gravel eller helstelt i onödan. Och det är betydligt fler höjdmeter än CV. (Och ett betydligt trevligare lopp, men det ör en annan sak)
Sedan blev det ju ett tråkigt slut av segerspurten idag. Hoppa det inte var alltför allvarligt.

Gravel på grenserittet?
Måndagens graveltur. Provkörde "Orsa GRVL" men bara en del av banan. Det är ett motionslopp som organiseras av CK UVEN och går av stapeln de 9 september. Distansen är 95 km eller 65km. Start och mål i Grönklitt. Lite asfalt i början men sedan en massa grus och backar rätt ut i Finnmarken.
SKicket på vägen var spännande med bortspolat grus efter skyfallen men vägen var rätt torr ändå. Lite roligare skyltar var det.
IMG_20230814_172803.jpg
IMG_20230814_173345.jpg

.

IMG_20230814_174011.jpg
IMG_20230814_174722.jpg

Senast ändrad:
Gravel på grenserittet?
Körde grenserittet idag.
Mycket trevlig tur.
Missbedömde hur mycket stig det verkligen var.
Gick ju köra med gravel, tror vi var 5-st av 1100 deltagare som körde gravel.
Men satan vad ryggen värker nu. Får fan bli fs nästa gång?
Misstänkte det. Har cyklat mycket i de trakterna fast bara landsväg. Men terrängen är.. rätt svår.

Gravel på grenserittet?
Nu är det dags för grenserittet igen.
Blir nog lite behagligare tur i år med en mer endamålsriktig hoj.
Är det nån mer härifrån som skall cykla bland alla norrmännen?
20240816_102631.jpg

Gravel på grenserittet?
Nu är det dags för grenserittet igen.
Blir nog lite behagligare tur i år med en mer endamålsriktig hoj.
Är det nån mer härifrån som skall cykla bland alla norrmännen?
Visa bilaga 719552
Bor några hundra meter från starten men lider fortsatt av postcovid med en kropp som inte vill röra sig mer än promenader så får tyvärr avstå iår också.

Gravel på grenserittet?
Inget vidare. Hängde på rätt bra dom första milen sen tog kraften och orken helt slut. Har aldrig blivit såhär trött under ett lopp förut så jag är glad jag tog mig i mål. Blev 11 minuter långsammare än med graveln förra året. Men är inte helt slut I ryggen detta året iaf.
Annars är det ett mycket trevligt lopp

Gravel på grenserittet?
Inget vidare. Hängde på rätt bra dom första milen sen tog kraften och orken helt slut. Har aldrig blivit såhär trött under ett lopp förut så jag är glad jag tog mig i mål. Blev 11 minuter långsammare än med graveln förra året. Men är inte helt slut I ryggen detta året iaf.
Annars är det ett mycket trevligt lopp
Ok. Några av mina kompisar blev också långsammare igår jämfört förra året.Kanske för att de är ett år äldre. ? Det måste ändå varit bra förhållanden.

Gravel på grenserittet?
Ok. Några av mina kompisar blev också långsammare igår jämfört förra året.Kanske för att de är ett år äldre. ? Det måste ändå varit bra förhållanden.
Blåste rätt mycket. Sista 5 km var ett helvete att cykla i motvinden. Ja banan var fin. Nått litet lerhål i början bara. Konstigt att det inte är mer svenskar som hittar dit

Gravel på grenserittet?
Blåste rätt mycket. Sista 5 km var ett helvete att cykla i motvinden. Ja banan var fin. Nått litet lerhål i början bara. Konstigt att det inte är mer svenskar som hittar dit
Ja det är synd att inte fler svenskar hittar dit. Nu är jag ju partisk men tycker det är ett av de vackraste och bäst arrangerade av långloppen i "Sverige". Förr ingick det i Svenska långloppscupen och då var det många men sedan dess har svenska deltagare minskat för varje år. Sedan ligger det väl för långt från Stockholm/Mälardalen för att attrahera tillräckligt många.

Gravel på grenserittet?
Jag körde mitt första Grenserittet någonsin i lördags. Är delvis uppväxt i området så jag har följt det tidigare men aldrig ställt upp. Fick bli motionsklass den här gången men nästa gång blir det tävlingsklass. Blev lite väl många omkörningar, hade varit kul att kunna haka på någon som var lite snabbare än jag. Hade väldigt kul dock!

Tillbaka
Topp