Tips om budgetprylar på Lidl

20230824_092646.jpg

Lidl gränby, Uppsala rear dessa. För 70pix plockar jag den som reserv. Crivitvarianten.

Vad jag vet så var de säkert minst 3 år sedan de sålts, så mycke tyder ju på att man inte kan räkna med att de är samma.

Men jag plockade på mig sista paketet för massa år sedan, de har vart suveräna på vintern. Riktigt varma.
Sen är jag ingen bibs användare i övrigt, så har inget att jämföra med.
Tror man försöker rycka ett par sånna!

Tänker försöka köpa de långa cykeltightsen, har bara korta i min arsenal. Någon som har koll på deras tights-storlekar?

Handskarna ser på bilden också bättre ut än innan så de ska jag känna på.

Vad jag vet så var de säkert minst 3 år sedan de sålts, så mycke tyder ju på att man inte kan räkna med att de är samma.

Men jag plockade på mig sista paketet för massa år sedan, de har vart suveräna på vintern. Riktigt varma.
Sen är jag ingen bibs användare i övrigt, så har inget att jämföra med.
Har aldrig använt heller så därför är jag lite nyfiken. Plus jag är fattig så om man kan köpa på Lidl vore det toppen.

400 för ryggan! En hundring för dyrt. Synd. Har en annan äldre Lidl-rygga som varit super. Är den lika bra så kunde det iofs vara värt...

Oj, inflationen har nått även Lidl, 599kr för mekstället. Det kostade 299kr i många år, var ner nån vända på 249kr, sedan var det 349kr senast förra året.
Tur jag har de två jag behöver redan?
Då har det alltså vart aningen mindre inflation på Park Tools alternativ, vilket gör att Park Tool då ger ännu mer värde per krona!

Fortf tre mtb-sadlar kvar i realådan i Uppsala Gränby.
Själv hittade jag sportkallingarna som fanns för nån vecka sedan i realådan idag. Med 30% rabatt kändes det värt att testa (dvs 70kr för 2-packet).

Är det så att alla modeller är lite slappa runt fotleden? Mina är perfekta i längd och över kulmagen men… men… vet inte hur de ska sitta?

Såg äntligen en av hjälmarna i min storlek som var färgglad så nappade direkt. Väl i kassan visade det sig att det var någon pajas som lagt en mindre hjälm i fel förpackning :( Men tog en tråkig vit hjälm istället.

Funkade bra. Lite lösa i beslutet, passformsmässigt hade nog S funkat på mig med om det inte vore för att byxbenen på M redan var hyfsat korta.
Update: testat vinterbibsen igen och bestämt mig för att mina M är typ 3 cm för korta för mig på 183 cm. Vill någon köpa dem för en hundring plus porto så skicka ett PM. Oanvända, förutom två provningar (med kallingar) då.

Senast ändrad:
Ja, M borde inte funka för någon så lång. Alla skydd sitter som gjutet för mig som är 175. Här i Uppsala finns det massor kvar.

Tillbaka
Topp