Skärmar till Trek Checkpoint

Helkama raisu

Aktiv medlem
Har en Trek Checkpoint med Panaracer Gravelking slick 38 på. Skulle behöva skärmar och då gärna något som någorlunda lätt går att montera av och på om möjligt.
Cykeln används för jobbpendling men också en del träningsrundor på grus och traktorvägar.
Så vad har ni för förslag?
71139743473__71A2CE6A-516E-4F52-97CF-AFCC1D71B0FC.jpeg

Jag har SKS Speedrocker på min White-gravel. 38mm däck vill jag minnas.
Inte de stadigaste men duger gott.
Av- resp påmontering går på 2 minuter.

Kör också med Speedrocker till min rose Backroad. Kört dem med både 28 slicks och 40 grusdäck. Funkar fint för det mesta men har upplevt att de gärna glider ner lite när cykeln skakar som mest. Iaf på min kolfiberhoj. Har löst det genom att sätta lite eltejp precis under fästet.

Jag har ingen Checkpoint, men röstar på riktiga skärmar som Bontrager NCS. Efter första installationen borde det inte ta mer än 5 minuter att ta av dom, kanske aningen mer att montera tillbaka. Inget man gör inför varje runda eller jobbpendling, men om man monterar av och på några gånger per år tycker jag inte att det är något problem. Jag brukar montera av skärmarna på min grushoj när det är som torrast på sommaren och låter dom sitta kvar resten av året.

Kör också med Speedrocker till min rose Backroad. Kört dem med både 28 slicks och 40 grusdäck. Funkar fint för det mesta men har upplevt att de gärna glider ner lite när cykeln skakar som mest. Iaf på min kolfiberhoj. Har löst det genom att sätta lite eltejp precis under fästet.
Kolla så din ram inte får märken / hål efter fästena, det fick min efter att ha cyklat i smuts...
Nu har jag tejpat där dom sitter med eltejp, fast jag köpte sks bluemels efter det. Permanent är bäst :)
Speedrocker är rätt bra fortfarande.

Jag har hellre fästet för stagen på utsidan av skärmen, som Bontrager NCS har. Tyckte också att jag såg en variant av NCS i aluminium, men hittar den inte när jag söker nu. Om SKS Edge AL passar så är det ett alternativ också (men stagen sitter på insidan av skärmen där också).

Kolla så din ram inte får märken / hål efter fästena, det fick min efter att ha cyklat i smuts...
Nu har jag tejpat där dom sitter med eltejp, fast jag köpte sks bluemels efter det. Permanent är bäst :)
Speedrocker är rätt bra fortfarande.
Jag hade sks bluemelts innan, permanent monterade, men störde mig något fruktansvärt på det metalliska ljudet de skapade när det skakade. På asfalt var de kanon.

Tillbaka
Topp