Polar Vantage V2 som går sönder igen och igen. Har använd polar klockor i ca 25 år nu och aldrig varit med om detta innan. Klockan V2 slutar fungera

gret99

Medlem
Polar Vantage V2 som går sönder igen och igen. Har använd polar klockor i ca 25 år nu och aldrig varit med om detta innan. Klockan V2 slutar fungera
Klockan fastnar i blinkande läge och kommer ej vidare. Efter några timmar dör batteriet och klockan går då att starta och synca. Men snart händer det igen. Skickat in klockan 3! gånger och fått ny varje gång utan någon förklaring eller så. Bra i sig att man bara får en ny. Men att skicka in är lätt men att få den nya tillbaka är värre. MAn får alla papper via länk och skickandet flyter på bra. Tar ca 3-4 dagar innan den är i holland där den ska kollas på. Ytterligare 3-4 dagar innan den blir sent åter eller i mitt fall en ny. När den väl är i sverige kommer följande till dig. Hemleverans eller centrallager? D.v.s, va hemma mellan 9-21 och ta emot. Eller åk till deras lager och hämta. I mitt fall Eskilstuna när jag bor i Västerås. Blir en semesterdag för att få igen en klocka som efter några veckor slutar fungera igen.

Dom brukar bara resätta klockorna till fabriks inställningarna polar har blivit rent dåliga .jag köpte en Corus pace och ångrar mig inte.

Som sagt haft många många modeller innan och aldrig upplevt problem innan. Trist då appen och priset i förhållande till Garmin är så pass bra.

Vet inte om deras app är så bra egentligen den finns visserligen på svenska och vad gör Garmin så mycket bättre egentligen visserligen bättre support.

Inskickad klocka den 11/9 till Holland. 15/9 framme hos reparatör.
Flera beklagande meddelande från Polar.
Tack för återkoppling.
Vår serviceavdelning har en stor arbetsbelastning just nu.
Vi beklagar det uppkomna besväret.
De kommer att kontakta dig när de hanterar din klocka med mer information.
Tack för ditt tålamod och jag beklagar det uppkomna besväret.

Önskar en trevlig dag!
?

Mvh
Polar Kundservice/Felicia
Polar Electro

men ännu idag inget nytt ifrån dem.
Ur usel respons och trejde!!! klockan som slutar fungera nu.

Om de inte lyckas reparera den efter tredje försöket så bör du kunna häva köpet.

Hur bor du? Tappar den kontakten med satelliterna?
Enda strulet med min V800 var väl att den inte gillade kropps- och trädgårdsarbete.

Om de inte lyckas reparera den efter tredje försöket så bör du kunna häva köpet.
Jo försök har testat dom och dom är tamefan omöjliga att ha att göra med .

Får en ny klocka varje gång. Men vad ska man med det till när de går sönder igen.
Dessutom extremt krångligt då tillbaka de via DHL. Va hemma mellan 10-20... Skratt..Eller hämta på deras central ....i en annan stad??

Förr kunde men lämna in den i Stockholm och de fixade eller lämnade en ny.

Det är en ny klocka varje gång, och att dom inte bara resettar den och typ "nu fungerar den"?

Fel formulerat av mig: jag tror formuleringen i Kosnumentköpslagen är ungefär: ”om felet ej kunnat avhjälpas efter två försök så ska köpet kunna hävas”. Om du fått en ny klocka två gånge som ej funkar så borde det väl falla in under detta kan jag tycka.
(För övrigt måste jag tyvärr också sälla mig till de förut mycket nöjda Polarkunderna som nu tappat hoppet om produkterna.)

Tänker också att det är ett ärende där pengarna borde betalas tillbaka. Men svårt då igenom då de skickar en ny klocka varje gång.
Tragiskt dock att polar service, kvalitet och produkter inte längre håller en adekvat nivå .... som förr.

Men snälla, om nya klockor laddar ur kort tid efter att du mottagit dem måste du väl fundera på om du gör rätt?
Det här är kanske inte svaren, men bör lyftas fram:

Laddar inte ur för utan återstartar och hamnar i ett blinkande läge. Tydligen ett vanligt fel på vantage v2.

Nått de instämmer i då jag får nu klocka varje gång. Så handlar inte om handhavande fel.

Som sagt, Laddar inte ur. Men fastnar i blinkande läge och vore det fel i användandet skulle inte polar ge ut nya klockor till alla som skickar in.

"Efter några timmar dör batteriet" läste jag och drog slutsatser utifrån det. Förlåt om jag missförstod. När jag hade noggranna GPS-inställningar räckte inte batterierna särskilt länge, och det i kombination med en blinkande lampa fick jag tanken att den söker frekvent utan att hitta, så länge batteriet räcker.

I all vänlighet, skulle du kunna tänka dig att korta ner trådens rubrik lite?

Jag tycker visserligen det är bra att folk försöker skriva rubriker som är tydliga istället för rubriker som ”Hjälp!”, ”Det är fel” eller dylikt. I detta fall tycker jag dock att första meningen i rubriken väl beskriver vad tråden handlar om medan de två andra inte tillför så mkt. De gör mest att trådlistan får ett textsjok mitt i sig som känns väldigt malplacerat och lätt störande.

Point well taken. Absolut.

Oroväckande, jag vill verkligen stå emot Garmins dominans till varje pris men det känns som att det sakta men säkert går utför både med Suunto och Polar (att de tar stryk i konkurrensen). Ser verkligen inte fram emot den dagen man lockas gå över till Garmin och får de här ytterst underliga beräkningarna på hur lång tid man ska vila, det får mig nästan att undra över om därför Garmin ägare tränar mindre än andra? Men antar det går att stänga av skiten.

Senast ändrad:
Oroväckande, jag vill verkligen stå emot Garmins dominans till varje pris men det känns som att det sakta men säkert går utför både med Suunto och Polar (att de tar stryk i konkurrensen). Ser verkligen inte fram emot den dagen man lockas gå över till Garmin och får de här ytterst underliga beräkningarna på hur lång tid man ska vila, det får mig nästan att undra över om därför Garmin ägare tränar mindre än andra? Men antar det går att stränga av skiten.

Det här med hur lång tid man ska vila, undrar om det verkligen kan stämma. Efter en FIKArunda fick jag 83(!) timmars vila, iof var rundan 100K men ändå.
Efter 2 dygn började det kännas segt att vila, men efter 3 dygn gav jag upp, pallade inte längre. Lyckades kravla mig ut i köket och få i mig lite mat. Hade jag fullföljt vilan vet jag inte hur det hade gått.

Garmin Connects övervakning av min vardag känns värre än det där chipet man fick med covidvaccinationen.

Det här med hur lång tid man ska vila, undrar om det verkligen kan stämma. Efter en FIKArunda fick jag 83(!) timmars vila, iof var rundan 100K men ändå.
Efter 2 dygn började det kännas segt att vila, men efter 3 dygn gav jag upp, pallade inte längre. Lyckades kravla mig ut i köket och få i mig lite mat. Hade jag fullföljt vilan vet jag inte hur det hade gått.

Garmin Connects övervakning av min vardag känns värre än det där chipet man fick med covidvaccinationen.
Garmin i ett nötskal för mig, vet inte riktigt hur deras formler ser ut men man kan väl antingen stänga av deras knäppa vilo-beräkningar eller ignorera dem hoppas jag även om det säkert är psykande. ?

Bortsett denna funktion/beräkning och att vissa äldre Garmin cykeldatorer är lite klumpiga (ser ju nästan ut som mobiltelefoner på styret) är det nog inget fel alls på Garmin. ?

Garmin i ett nötskal för mig, vet inte riktigt hur deras formler ser ut men man kan väl antingen stänga av deras knäppa beräkningar eller ignorera dem hoppas jag även om det säkert är psykande. ?

Tycker faktiskt den stämmer ganska bra. Jag bryr mig iof inte så mycket om exakta tiden, kollar mer "träningsberedskap" som är en beräkning utifrån återhämtningstid, HRV, sömn, stress o.s.v. Den stämmer ganska bra tycker jag, följer den inte slaviskt, mer som en fingervisning. Undviker att träna när den visar allt för rött.

Sen just det där med 83 timmar (som jag faktiskt fick en gång) var nog som den flippade ur tillfälligt. Men ska man ha någon nytta av det borde man kunna nollställa återhämtningstiden, eller ändra den manuellt, för tycker det är ok annars för det mesta som sagt.

Tillbaka
Topp